Administrație Publică

Proces verbal sedință ordinară a Consiliului Local din 20 martie 2020

aprilie 27, 2020

încheiat astăzi 20 martie 2020 orele 14,00, cu ocazia şedinţei ordinare Consiliului Local Sinaia

Având în vedere starea de urgență decretată de Președintele României, domnul Klaus Iohanis prin Decretul nr.195/16.03.2020, precum şi prevederile art. 133 alin. (1), art. 134 alin. (1), lit. a), coroborat cu art. 138 alin. (2), lit. c) din Ordonanța de Urgență nr. 57/2019 privind Codul administrativ, Primarul orașului Sinaia a convocat Consiliul Local Sinaia în şedinţa ordinară astăzi, 20 martie 2020 ora 14,00, conform dispoziției nr. 62 din 16 martie 2020.

Şedinţa de consiliu se desfăşoară online, prin intermediul platformei ZOOM.

Înainte de a începe lucrările şedinţei ordinare online, dl. Primar Vlad Oprea prezintă membrilor Consiliului local câteva condiţii tehnice pentru ca şedinţa de consiliu să se desfăşoare în bune condiţii. Îi roagă pe membrii Consiliului local ca atunci când vor să ia cuvântul să ridice mâna şi președintele de şedinţă le va da cuvântul pentru că, dacă toată lumea vorbește, nu este OK. Deci, se votează prin ridicarea mâinii.

Dl. Vlad Oprea, primarul orașului Sinaia deschide lucrările şedinţei de astăzi.

Doamnelor şi domnilor consilieri, bună ziua! Iată că am ajuns într-un moment pe care eu sincer personal nu mi-l doream, să facem o şedinţă de consiliu live; avem noroc totuşi cu tehnica actuală, pentru că ne permite acest lucru. Cred că suntem conştienţi cu toţii că trecem printr-un moment istoric, un moment care va schimba cu siguranţă lumea, o va reseta, sper să trecem cu bine peste aceste momente şi peste criza medicală, şi peste criză economică care ne apasă de pe o zi pe alta; cred că cel mai important în acest moment este să ţinem cont de sfaturile pe care Guvernul ni le dă prin măsurile pe care le-a luat, să la punem în aplicare și să ţinem cont de ele în mod disciplinat, pentru a nu ajunge în situaţia altor state. Aţi văzut, avem exemplul clar al Italiei; repet, trebuie să fim solidari.

Vreau să vă mulţumesc tuturor membrilor Consiliului local pentru modul în care am colaborat până acum, cu unii colaborăm de 16 ani de zile, cu unii de 12 ani, cu alţii de 8 ani şi cu o parte din voi de 4 ani de zile. Chiar dacă unii au aruncat anumite fițuici prin oraș, că este un consiliu care este manipulat şi obedient, care execută ceea ce spune primarul, ştim cu toţii că nu este adevărat, şi deciziile le-am luat împreună, în această sală de consiliu, decizii bune pentru oraş, pentru noi toţi cei care locuim aici. Repet, împreună trebuie să fim solidari, să trecem peste poziţiile şi opiniile politice pe care le avem indiferent dacă facem parte din dreapta politică, stânga sau centru pentru că oamenii au mai multă nevoie acum, în aceste momente, de o solidaritate politică, au nevoie de un semnal dat de autorităţi pentru a trece cu bine peste…. Mai departe, vreau să spun că în aceste momente suntem alături de fraţii noştri din Italia, din Franţa cu care am ţinut legătura foarte strâns. Este vorba de colegii noştri din Aosta şi Castelbourn, din cele două oraşe înfrăţite şi din oraşul Athis Mons – ca o paranteză au avut alegeri la primar şi la consilul local în primul tur -; al doilea tur s-a amânat datorită condiţiilor pe care le ştiţi din Franţa. Le-am transmis un mesaj de solidaritate şi mai mult decât atât, avem legături telefonice online cu sinăieni care locuiesc mai ales în zona de nord a Italiei, în Lombardia; ne-au explicat prin ce momente grele trec acolo; numai doar dacă sunt cazuri extreme vine ambulanţa şi îi ia la spital, dacă… efectiv sunt pe moarte; nu au mai putut participa la înmormântarea rudelor, prietenilor, sunt momente îngrozitoare de care trebuie să fim conştienţi, să înţelegem că nu-mi doresc ca astfel de lucruri să se întâmple şi la noi.

Înainte de a trece la ordinea de zi şi a-i da cuvântul preşedintelui de şedinţă aş dori să vă informez cu măsurile locale pe care le-am luat de prevenire a răspândirii virusului Covid-19 pe câteva direcţii. În primul rând pe partea de comunitate am iniţiat o campanie pentru vârstnici şi pentru cei aflaţi în izolare, se cheamă campania ”Venim noi la tine” ; am pus la dispoziţia cetăţenilor telefonul de la Centrul cultural care funcţionează de luni până vineri de la orele 8 la 17, iar colegii noştri de la Centrul Cultural Carmen Sylva, de la Clubul Carpaţi Sinaia, de la Salvamont şi de la Centrul de informare turistică vor face cumpărături şi le vor duce acasă celor care au solicitat acest lucru. Este vorba de persoanele în vârstă de peste 70 de ani care sunt rugate să stea în casă. Ştiţi bine aceste lucruri!

Totodată, am hotărât suspendarea tuturor activităţilor care implicau participarea cetăţenilor la Centrul Cultural, la Clubul Carpaţi Sinaia, la Centrul de zi pentru copiii aflaţi în situaţia de risc, la Centrul Naţional de Promovare şi Informare Turistică, precum şi activitatea muzeelor de la Casino şi Muzeul oraşului Sinaia.

În domeniul transportului s-a redus circulaţia autobuzelor, T1 va circula doar până la ora 19 din Platoul Izvor, iar T2 până la ora 20 din staţia Platoul Izvor, iar al treilea traseu va efectua doar o cursă unică la ora 6,30 din staţia Platoul Izvor spre centru. Autobuzele sunt dezinfectate zilnic, de către personalul de la Transport Urban, programul de funcţionare a mijloacelor de transport pe cablu a fost suspendat, tot ceea ce înseamnă domeniu schiabil respectiv telegondolă, telescaun şi telecabină; în funcţie de evoluţia situaţiei vom spune dacă vom reveni într-un moment dat sau nu.

Pe partea de educaţie, am avut mai multe întâlniri cu conducerea Colegiului, continuăm activităţile cursurilor în spaţiul virtual cu cadrele didacrice de la Colegiu şi de la cele două şcoli. E important ca în acest timp, copiii nu doar să stea acasă într-o vacanta, ci să continue cursurile online încet, încet până se familiarizează toţi cu tot ce înseamnă tehnica online; cred că lucrurile vor funcţiona OK.

Pe partea de dezinfectare şi igienizare am hotărât efectuarea de acţiuni de igienizare şi dezinfectare pe platformele de gunoi, săptămânal, a tuturor spaţiilor publice, parcuri, piaţete, alei pietonale, locuri de joacă, staţii de autobuz, autobuze şi gondole. Chiar astăzi a venit un transport special, am comandat un material special de dezinfectare care omoară acest virus pe bază de cloramină, vom începe în afară de curăţenia curentă a staţiilor respective, şi dezinfectarea lor.

Cel mai important domeniu în care ne-am concentrat atenţia în aceste zile este sănătatea. Astfel, am demarat împreună cu Spitalul, achiziţia în regim de urgenţă a tuturor materialelor şi echipamentelor de unică folosinţă, a aparaturii pentru suport de ventilaţie şi reabilităm accesul în spital, astfel încât să fie foarte restricţionat chiar şi în curtea spitalului, pentru că în spital este interzis în momentul de faţă accesul şi în curte dorim să restricţionăm accesul. Pentru a preîntâmpina eventualele cazuri de infestare cu coronavirus, am identificat şi demarat amenajarea unui spaţiu izolator pentru trierea pacienţilor în regim de urgenţă. Dar, până la finalizarea acestei lucrări am montat în curtea spitalului, o să vedeţi, un container perfect echipat cu toate cele necesare care va fi utilizat ca spaţiu izolator. Clădirea pe care nu o mai foloseam de ani de zile şi pe care doream să o demolăm, unde a fost înainte administraţia spitalului, o clădire construită din timpul celui de-al doilea război mondial, o amenajăm ca şi spaţiu izolator cu şase paturi; izolatorul va fi dotat cu toate cele necesare urmând să fie folosit în caz de urgenţă pentru a nu infesta spitalul cu acest virus care este extrem, extrem de contagios. Pe de altă parte, având în vedere gravitatea faptelor care se întâmplă în ţară, am demarat de urgenţă realizarea unui heliport, o pistă de aterizare în spatele spitalului din Sinaia; am avut discuţii cu conducerea Inspectoratului de Situaţii de Urgenţă la nivel naţional, ne-au dat tot suportul şi pentru ei, realizarea acestui heliport este foarte, foarte important pentru cursele pe care le au cu SMURD-ul pentru a aduce la spitalul nostru bolnavii sau a-i transporta mai departe şi, evident ca şi o alternativă, pentru momentul în care plafonul de nori este foarte jos şi cursele cu elicopterul trebuie oprite şi trebuie trecut pe transport terestru. Am mai iniţiat împreună cu Mariana Miu, directorul spitalului, o campanie de strângere de fonduri pentru achiziţionarea materialelor şi echipamentelor de unică folosinţă necesare pentru prevenirea şi protecţia cadrelor medicale şi a pacienţilor. La fel, am instalat un cort necesar triajului care a fost amplasat în faţa spitalului, cortul a fost trimis de cei de la ISU şi este dotat, chiar am avut o vizită de la Bucureşti, de la Spitalul de primiri urgenţe Floreasca care au precizat că nici ei nu au un cort atât de bine dotat. Este dotat cu tot ceea ce înseamnă ventilator, aparate de investigaţie, e ca un minicentru de primiri urgenţe unde vor fi triaţi toţi cei care vin, astfel încât să nu intre direct în spital. Lângă acest cort am adus din sponsorizare un cort tip iglu care este folosit ca şi sală de aşteptare pentru pacienţi şi pentru aparţinătorii celor care vin la spital. Am avut o întâlnire de lucru foarte practică cu medicii din Spitalul orăşenesc Sinaia pentru a identifica problemele care pot să apară de-a lungul timpului în cazul în care vom utiliza la maxim capacitatea paturilor de la terapie intensivă cu suport de ventilaţie şi de aici a rezultat necesitatea măririi capacităţii cu oxigen; chiar astăzi extindem instalaţia de oxigen în spital şi se măreşte şi capacitatea de stocare pentru că, dacă noi folosim cele 12 aparate de ventilaţie, la nivelul spitalului  înseamnă pentru noi foarte mult. România are 1500 de aparate de ventilaţie ceea ce înseamnă ca noi avem aprox. 1 la sută, ceea ce este foarte mult.

Pe zona de instituţii publice, după cum bine aţi remarcat, la Primărie ne găsiţi doar online. Accesul publicului este restricţionat în primărie, fac excepţie doar două departamente: este vorba de casierie care va avea program cu publicul în fiecare luni şi joi de la ora 9 la 13 pentru situaţiile în care sunt cetăţeni care chiar au nevoie de a interacţiona şi care nu au posibilitatea să plătească online și Serviciul public de evidenta a persoanei. Tot ceea ce înseamnă taxele aferente serviciilor de la Sinaia Forever – şi aici mă refer la Cimitirul Șetu sau pieţe – se vor plăti la Casino. La fel eliberarea abonamentelor de călătorie pentru transportul în comun vor putea fi achitate la casieria Transportului Urban care a fost deschisă în staţia autobuzelor din Bd Carol I, în faţa şcolii George Enescu pentru perioada 25 -31 martie.

În acest moment, am hotărât în cadrul Comitetului Local de Situaţii de Urgenţă şi amânarea tuturor evenimentelor publice programate în perioada martie – mai 2020, urmând în funcţie de eveniment, să la reprogramăm.

În vederea asigurării unei comunicări unitare şi pentru a transmite informaţii extrem de corecte tuturor catățenilor, am hotărât ca toate instituţiile subordonate Consiliului local Sinaia vor valida cu Departamentul de Politici Publice din cadrul Primăriei toate informaţiile de interes public; absolut toate comunicatele vor fi validate de către noi, astfel încât să nu apară informaţii trunchiate sau lucruri neclare de care oamenii pot ţine cont şi care să le influențeze în mod nefast activitatea.

Agenţii economici şi toate instituţiile publice din Sinaia sunt obligate să afişeze la loc public şi vizibil materialul cu măsurile de informare și de prevenţie pe care le-am redactat la nivelul Comitetului Local de Situaţii de Urgenţă. La fel, am solicitat tuturor unităţilor de cazare o informare cu privire la situaţia rezervărilor pe următoarele două luni care au fost anulate, pentru a face o evaluare clară a pierderilor de care suferă oraşul. Suntem într-o situaţie economică foarte grea, ştiţi foarte bine că peste 80% din activitatea oraşului este una care se bazează pe turism şi pe servicii aferente, iar în momentul de faţă turismul este unul apropiat de 0 şi vom face o evaluare a acestei situaţii pe care o vom transmite mai departe Comitetului judeţean de situaţii de urgenţă, Prefecturii, Guvernului pentru a ne sprijini cum pot.

Cam acestea sunt măsurile pe care le-am luat la nivel de Comitet local de situaţii de urgenţă. Eu vă mulţumesc încă o dată că aţi acceptat să facem şedinţa de consiliu în aceste condiţii, sper să fie una foarte bună şi dau cuvântul domnului preşedinte de ședință. Mulţumesc!

Domnul Remus David, Preşedintele de şedinţă:

Bună ziua, declar deschisă şedinţa Consiliului Local! La această şedinţă participă dl. Primar Vlad Oprea, dna secretar Beatrice Rădulescu, subsemnatul iar prin intermediul platformei Zoom, colegii noştri din consiliu. O s-o rog pe dna. Secretar general să facă apelul nominal, iar dumneavoastră,  când vă auziţi numele, să spuneţi prezent.

Dna Beatrice Rădulescu secretar general al oraşului:

Bună ziua, mulţumesc frumos! Vreau să precizez că, convocarea Consiliului local s-a făcut respectând principiul legalităţii, transparenţei şi publicităţii. Voi face prezența membrilor consiliului local:

Dna. Ariesan Aurora – prezent, mulţumesc!

Dl. Bădăran Gheorghe – prezent, mulţumesc!

Dl. Boteanu George – prezent, mulţumesc!

Dl. Creţu Pompiliu – prezent, mulţumesc!

Dna. Dna. Istrate Iuliana – prezent, mulţumesc!

Dna. Creţu Georgiana – prezent, mulţumesc!

Dl. Preşedinte David Remus – prezent, mulţumesc!

Dl. Dimache Alin – prezent, mulţumesc!

Dl. Dumitrache Costin – prezent, mulţumesc!

Dna. Hogea Anca – prezent, mulţumesc!

Dna. Istrate Iuliana – prezent, mulţumesc!

Dl. Lupoiu Iulian – prezent, mulţumesc!

Dl. Miloș Călin – prezent, mulţumesc!

Dl. Niche Alin – prezent, mulţumesc!

Dl. Popa Gheorghe – prezent, mulţumesc!

Dna. Poponete Valentina – prezent, mulţumesc!

Dl. Șerbănoiu Spirica – prezent, mulţumesc!

Dl. Vasile Gheorghe – prezent, mulţumesc!

Sunt prezenţi la această şedinţă toţi cei 17 consilieri aleşi.

Vreau să precizez că la şedinţa online participă şi administratorul public, dl. Panait Marian.

Dl. Remus David – preşedintele de şedinţa: Mulţumesc! Înainte de a vă supune spre aprobare ordinea de zi, anexă la prezentul proces verbal, aş vrea să retrag proiectele de hotărâri de la nr. 12 şi 13 pe care le vom discuta în şedinţa următoare.

Vă supun spre aprobare ordinea de zi. Cine este pentru? Împotriva? Abţineri? În unanimitate.

Ordinea de zi a şedinţei a fost aprobată cu 17 voturi pentru.

Dna Beatrice Rădulescu, Secretar general: în unanimitate, avem şi cvorumul legal pentru şedinţa de consiliu.

Dl. Remus David – preşedintele de şedinţă: punctul nr.1 de pe ordinea de zi, este vorba despre informarea cu măsurile luate de Primărie, care a fost prezentată mai devreme, la începutul şedinţei, de către dl. Primar Vlad Oprea.

Punctul nr.2 – Aprobarea proceselor verbale ale şedinţelor de consiliul local din luna februarie 2020. Cine este pentru punctul nr.2? Unanimitate.

Procesele verbale au fost aprobate cu unanimitate de voturi.

Proiectul nr. 3 – Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2020, iniţiator dl. Primar Vlad Oprea. Vă rog domnule primar…

Dl. Primar Vlad Oprea: deci, rectificarea se face în primul rând pe partea de sănătate unde continuăm cu reparaţia clădirii de la spălătorie şi cu finalizarea copertinei de intrare de la Centrul de primiri urgenţe, la fel utilizarea excedentului bugetar l-am propus pentru construirea spitalului orăşenesc Sinaia, 6,7 milioane lei, studii şi proiecte 2,5 milioane lei, reparaţii capitale străzi 2 milioane lei şi hale metalice garaj 1,4 milioane lei, este vorba de halele metalice pentru autobuzele care urmează să vină, finanţate din fonduri europene.

Dacă aveţi întrebări?

Dl. Remus David – preşedintele de şedinţă: dacă nu aveţi întrebări, vă supun spre aprobare întreg proiectul. Cine este pentru? În unanimitate.

Dna Beatrice Rădulescu, secretar general: în unanimitate.

Hotărârea a fost adoptată cu 17 voturi pentru.

Dl. Remus David – preşedintele de şedinţa: proiectul nr.4 – proiect de hotărâre privind abrogarea Hotărârilor Consiliului local nr. 2/17.02.2020 şi nr.34/21.02.2020 şi constituirea Asociației de Dezvoltare Intercomunitară “Valea Prahovei în Acțíune”, iniţiator Vlad Oprea.

Dl. Vlad Oprea, primarul oraşului Sinaia: cum spuneam, viaţa trebuie să meargă mai departe şi acel proiect de realizare a autostrăzii Comarnic – Predeal nu trebuie întrerupt. Vom continua cu realizarea acestui proiect, de aceea facem o completare a acelor hotărâri de consiliu privind constituirea Asociaţiei de dezvoltare în sensul în care schimbăm denumirea, va avea denumirea de Valea Prahovei în acţiune, este cea pe care am găsit-o liberă la registrul comerţului.

Dl. Remus David – preşedintele de şedinţa: mulţumesc!

Dl. Primar Vlad Oprea: dacă aveţi întrebări?

Dl. Remus David – preşedintele de şedinţa: mai aveţi întrebări?…. domnule Creţu!

Dl. Consilier Creţu Pompiliu: domnule primar, dacă sunteţi amabil precizaţi-ne ce ne aşteaptă pentru faptul că s-a retras oraşul Buşteni din această asociaţie? Şi a doua întrebare, nu credeţi că trebuia încă de la început să convocaţi şi Consiliul judeţean Prahova pentru că va avea autoritate asupra Primăriei Buşteni?

Dl. Primar Vlad Oprea: da! Una, faptul că Bușteniul s-a retras din această asociaţie are impact negativ asupra lor, evident şi cu ei şi fără ei, autostrada se va construi. E adevărat că, probabil că tronsonul prin oraşul Buşteni se va face într-o etapă ulterioară, sunt convins că după alegerile locale care vor avea loc, oraşul Buşteni va reveni alături de celelalte oraşe în această asociere care este benefică pentru toată lumea. În momentul de față, acolo au o conducere total iresponsabilă care nu înţelege care este binele cetăţenilor care locuiesc în Buşteni. Pe Consiliul Judeţean Prahova, în momentul de faţă nu am simţit nevoia să-l introducem în această Asociaţie de dezvoltare, dar,  pe măsură ce avansează lucrurile probabil îi vom chema. Am să vă spun de ce am introdus Brașovul: Consiliul Judeţean Braşov deja a şi adoptat hotărârea pentru că, proiectul autostrăzii are impact şi asupra oraşului Predeal; la Predeal, unde în momentul de faţă nu există nici primar, nici consiliu local, iar Consiliul judeţean Braşov îi reprezintă şi pe ei, acesta este motivul. Dacă mai aveţi întrebări?

Dl. Cons. Creţu Pompiliu: nu, mulţumesc!

Dl. Remus David – preşedintele de şedinţa: vă supun spre aprobare proiectul nr. 4. Cine este pentru? În unanimitate!

Dna. Beatrice Rădulescu, Secretar general: în unanimitate, proiectul a fost adoptat.

Hotărârea a fost adoptată cu 17 voturi pentru.

Dl. Remus David – preşedintele de şedinţa: proiectul nr. 5 – aprobarea documentaţiei tehnico-economice – faza SF pentru obiectivul de investiţii” Dezvoltarea domeniului schiabil zona Cota 1400 – Cota 2000 – Extindere sistem de alimentare cu apă, zăpadă artificială”, iniţiator dl. primar Vlad Oprea

Dl. Primar Vlad Oprea: este proiectul de extindere a alimentării cu apă pentru tot muntele, este vorba de aducerea apei de la Captarea de la Sf. Ana şi alimentarea suplimentară a lacului din Valea Soarelui.

Dl. Remus David – preşedintele de şedinţa: dacă sunt întrebări?… Călin? Te rog…

Dl. Cons. Miloș Călin: ţinând cont de situaţia prin care trecem, nu credeţi că ar fi mai bine s-o amânăm măcar o lună?

Dl. Remus David – preşedintele de şedinţa: te rog să repeţi pentru că nu am înţeles?

Dl. Cons. Milos Călin: având în vedere situaţia aceasta economică prin care trecem, nu credeţi că ar fi bine să-l amânăm o lună pentru următoarea şedinţă?

Dl. Primar Vlad Oprea: nu, este o mare prostie să amânăm o lună şi nu văd niciun motiv pentru care să amânăm atâta timp cât există o documentaţie pe care am plătit-o şi este finalizată. Ce…, să nu aprobăm documentaţia? Ce să facem? S-o aruncăm sau s-o punem într-un dulap să se aşeze viruşii pe ea? Este o prostie. Bineînţeles că trebuie aprobată şi viaţa merge mai departe, nu văd o problemă în a aproba o documentaţie, nu văd nici măcar un motiv ca să nu aprobăm o documentaţie care este benefică pentru oraş.

Dl. Cons. Călin Miloș: vroiam să fiu băiat finuţ dacă tot spuneţi că spun prostii şi dvs. spuneţi prostii.

Dl. Primar Vlad Oprea: da, este o prostie, nu trebuie să fii finuţ, nu trebuie să ne menajezi, fii sincer şi deschis cu cetăţenii. Dacă ai ceva, vreun argument prin care crezi că nu trebuie să aprobăm această documentaţie care este realizată, te rog să spui!

Dl. Cons. Călin Milos: am spus că să-l amânăm o lună, atât am spus!

Dl. Primar Vlad Oprea: ai vreun argument pentru asta?

Dl. Cons. Călin Milos: păi, văd că voi nu propuneţi nimic pe partea economică. Dacă avem vreo problemă majoră în oraş ce facem? Avem bani ca să susţinem neapărat noi?

Dl. Primar Vlad Oprea: ştii care-i treaba? Trebuie să înţelegi că, Consiliul local este diferit de fițuica în care semnezi tu în fiecare săptămână şi arunci tot felul de dejecţii acolo. Aici este vorba de documentaţia tehnico-economică, nu presupune de loc că aceste lucrări vor începe ci, este pur şi simplu aprobarea documentaţiei. De aruncat cu noroi şi de a spune că nu facem nimic… vreau să ştiu ce ai făcut tu pentru oraş că nu ai făcut nimic, nici măcar nu ai avut bunăvoinţa să vii la ultimile şedinţe de consiliu local. Aşa că, te rog eu, hai să lăsăm, ce am spus mai devreme, populismul la o parte şi să lucrăm pentru oameni. Da? Mulţumesc!

Dl. cons. Milos Călin…

Dl. cons. Creţu Pompiliu: am înţeles din materialele expuse, că aprobăm în această perioadă numai documentaţia şi realizarea lucrărilor va fi ulterioară.

Dl. Primar Vlad Oprea: nici nu s-a stabilit când se vor face lucrările, doar aprobăm documentaţia pe care o avem, nu ştim când o s-o finanţăm, o să vedem, doar este făcută şi o aprobăm.

Dl. Remus David – preşedintele de şedinţă: mulţumesc! Vă supun spre aprobare proiectul nr.5 aşa, în forma pe care o avem toţi la mapă. Cine este pentru? Împotriva? Abţineri? O abţinere.

Dna. Beatrice Rădulescu secretar general: o abţinere, proiectul a trecut, mai întâi se supune la vot propunerea iniţiatorului.

Hotărârea a fost adoptată cu 16 voturi ”pentru” și o ”abţinere”.

Dl. Remus David – preşedintele de şedinţă: proiectul nr.6 privind vânzarea apartamentului nr. 8 situat în Sinaia, Bdul. Republicii nr. 23, et. 1, către dl. Moaca Marius Ion.

Apartamentul fost evaluat la preţul de 10860 lei, are suprafaţa utilă de 31 mp, rămâne preţul din evaluare sau propunem 11000 lei ?

Dl. Primar Vlad Oprea: propun 11000 lei, rotund.

Dl. Remus David – preşedintele de şedinţă: preţul este de 11000 lei, menţionăm că este scutit de TVA. Cine este pentru?… Unanimitate.

Dna. Beatrice Rădulescu secretar general: în unanimitate, a fost aprobat.

Hotărârea a fost adoptată cu 17 voturi pentru.

Dl. Remus David – preşedintele de şedinţă: proiectul nr. 7 privind vânzarea apartamentului nr. 28 situat în Sinaia, str. Prundului nr. 2, et. 2, către dl. Negrilă Bibică.

Preţul vânzării este de 9000 lei scutit de TVA. Cine este pentru? În unanimitate.

Dna. Beatrice Rădulescu secretar general: în unanimitate a fost adoptat.

Hotărârea a fost adoptată cu 17 voturi pentru.

Dl. Remus David – preşedintele de şedinţă: proiectul nr. 8 privind transferul dreptului de proprietate asupra imobilului situat în Sinaia, str. Brândușelor nr. 9, bl. 9 A, parter, ap.1, către dna. Luka-Levai Nicoleta-Irina.

Cine este pentru? În unanimitate.

Dna. Beatrice Rădulescu secretar general: în unanimitate a fost adoptat.

Hotărârea a fost adoptată cu 17 voturi pentru.

Dl. Remus David – preşedintele de şedinţă: proiectul nr.9 privind subapartamentarea ap. 5 din imobilul situat în Sinaia, str. M. Kogălniceanu nr. 82 și vânzarea cotei indivize de 4,45 mp., indiviz din 6,67 mp. din ap. 5A, către dl. Molnar Gheorghe Iulian.

Cine este pentru?

Dl. Primar Vlad Oprea: preţul vânzării nu a fost stabilit.

Dl. Remus David – preşedintele de şedinţă: este evaluat la 1509 lei fără TVA şi propun 2000 lei, deci preţul vânzării este de 2000 lei scutit de TVA.

Cine este pentru? Unanimitate.

Dna. Beatrice Rădulescu secretar general: în unanimitate a fost adoptat.

Hotărârea a fost adoptată cu 17 voturi pentru.

Dl. Remus David – preşedintele de şedinţă: proiectul nr. 10 privind aprobarea achiziționării de servicii juridice de consultanță, de asistență și/sau de reprezentare de către Orașul Sinaia/Pimăria Orașului Sinaia/Consiliul Local al orașului Sinaia, pentru promovarea unor acțiuni, apărări sau căi de atac, iniţiator primar Vlad Oprea.

Dl. Primar Vlad Oprea: este vorba despre un proces complex ce va urma, este legat de refuzul nejustificat a celor de la Apele Române ca să delimiteze albia minoră a râului Prahova în zona Calea Brasovului. Dacă aveţi întrebări?

Dl. Cons. Creţu Pompiliu: la PUG-ul oraşului ei şi-au dat avizul pentru încadrare în legislaţia lor?

Dl. Primar Vlad Oprea: nu am auzit întrebarea!

Dl. Cons. Creţu Pompiliu: la PUG-ul oraşului Sinaia, această instituţie şi-a dat avizul pentru a merge mai departe cu Planul Urbanistic al oraşului?

Dl. Primar Vlad Oprea: da!

Dl. Cons. Creţu Pompiliu: înseamnă că nu au aprobat dacă noi suntem în regulă pentru că, ei au nişte materiale cartografice depăşite de situaţie.

Dl. Primar Vlad Oprea: exact! Şi în momentul de faţă ei refuză să facă delimitarea normală nici într-un fel, nici în altul nu fac şi atunci apelăm la instanţa de contencios administrativ pentru a-i obliga să facem delimitarea terenurilor din albia minoră, de albia majoră.

Dl. Remus David – preşedintele de şedinţă: mulţumesc! Vă supun spre aprobare proiectul de hotărâre nr. 10. Cine este pentru? Unanimitate.

Dna. Beatrice Rădulescu secretar general: în unanimitate a fost adoptat.

Hotărârea a fost adoptată cu 17 voturi pentru.

Dl. Remus David – preşedintele de şedinţă: mulţumesc! Proiectul nr. 11 privind evidențierea unor terenuri în domeniul privat al orașului Sinaia. Este vorba de 10 terenuri pe care le aveţi în anexă.

Vă supun spre aprobare proiectul nr.11. Cine este pentru? Unanimitate, mulţumesc!

Dl. Remus David – preşedintele de şedinţa: proiectul nr. 12 s-a retras de pe ordinea de zi, la fel şi proiectul 13, urmează proiectul nr. 14 privind vânzarea terenului în suprafaţa de 39,20 mp., situat în Sinaia, str. Stânjeneilor nr. 23 E indiviz. din 235 mp., ce face obiectul contractului de concesiune nr. 996/1995, către Marincaș Aurelia, conform HCL. 183/2006.

Cine este pentru? Unanimitate.

Dna. Beatrice Rădulescu secretar general: în unanimitate a fost adoptat.

Hotărârea a fost adoptată cu 17 voturi pentru.

Dl. Remus David – preşedintele de şedinţă: proiectul nr.15 privind vânzarea prin licitație publică a terenului în suprafață de 150 mp., situat în Sinaia, Bd. Ferdinand nr. 54, lot 4, preţ de pornire 30 euro/mp la care se adăugă TVA.

Vă supun spre aprobare întreg proiectul. Cine este pentru? În unanimitate.

Dna. Beatrice Rădulescu secretar general: aprobat.

Hotărârea a fost adoptată cu 17 voturi pentru.

Dl. Remus David – preşedintele de şedinţă: mulţumesc!

Proiectul 16 – vânzarea prin licitație publică a terenului în suprafață de 603 mp., situat în Sinaia, str. Tisei f.n., preţ de pornire 75 euro/mp. Cine este pentru?

Dl. cons. Vasile Gheorghe: o intervenţie!

Dl. Remus David – preşedintele de şedinţă: îmi cer scuze, da, vă rog!

Dl. cons. Vasile Gheorghe: este o suprafaţă de teren care ar putea să folosească şi Consiliului local Sinaia. Dacă totuşi, având în vedere că sunt 603 mp şi dacă totuşi se susţine vânzarea în ideea că avem nevoie de bani, propun un preţ de pornire a licitaţiei de 100 euro/mp.

Dl. Primar Vlad Oprea: nu are ce să folosească Consiliului local deloc acest teren, este un teren foarte mic, între alte proprietăţi și se scoate la licitaţie; cred că el a fost evaluat la 70 euro/mp, am pus mai mult, dacă este prin licitaţie, poate să urce preţul . Cred că în această perioadă chiar avem nevoie de bani, nu vreau să-l punem la un preţ la care să nu se vândă şi să stăm cu el, avem şi alte situaţii când am pus preţuri foarte mari la terenuri şi stau şi acum în patrimoniul nostru nefolosite. Cred că în momentul de față avem nevoie mai mult decât oricând de bani pentru a susţine investiţiile urgente.

Dl. cons. Vasile Gheorghe:… în zona respectivă am avut propuneri şi de 200 euro/mp. Eu îmi menţin propunerea de 100 euro/mp şi solicit să fie supusă la vot.

Dl. Remus David – preşedintele de şedinţa: sigur că da!

Vă supun spre aprobare proiectul nr. 16, mai întâi aşa cum îl aveţi la mapă, cu preţ de pornire de 75 euro/mp.

Cine este pentru?

Dna. Beatrice Rădulescu secretar general: numără voturile: “1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 voturi pentru.

Dl. Remus David – preşedintele de şedinţa: vă rog să ţineţi mâna ridicată până numără dna secretar.

Dna. Beatrice Rădulescu secretar general: numără voturile din nou: 1, 2, 3. – Dl. Creţu…, nu văd! 4, 5, Aurora…. nu văd, (Ariesan Aurora „am votat pentru”)… acum văd: 6, 7, 8, 9 domnule Dimache nu văd, cum aţi votat?

Dl. cons. Dimache Alin: nu am votat pentru că o să votez propunerea dlui Vasile.

Dna. Beatrice Rădulescu secretar general: am înţeles, deci nu aţi votat, avem 9 voturi pentru,… a trecut.

Dl. Remus David – preşedintele de şedinţă: mulţumesc, proiectul a fost adoptat.

Proiectul nr. 17

Dna. Beatrice Rădulescu secretar general: şi… împotriva şi abţineri?

Dl. Remus David – preşedintele de şedinţă: îmi cer scuze, cine este împotriva? 1, 2, 3, 4, Valentina…

Dna. Beatrice Rădulescu secretar general: …1,2,3 4 voturi împotrivă, 5.

Dl. Remus David – preşedintele de şedinţa: şi abţineri?

Dna. Beatrice Rădulescu secretar general: o abţinere.

Dl. Remus David – preşedintele de şedinţă: a fost adoptat.

Dna. Beatrice Rădulescu secretar general: da!”

Întrucât din numărul total de consilieri în funcţie prezenţi (17) s-a consemnat un număr de 9          ”pentru”, 5 ”împotriva” și ”o abţinere”, din eroare materială nu s-au consemnat 2 voturi, ceea ce impune reluarea discutării proiectului de hotărâre la o şedinţă viitoare. Proiectul nu a îndeplinit cvorumul prevăzut de lege.

Dl. Remus David – preşedintele de şedinţă: – proiectul de hotărâre privind vânzarea prin licitație publică a terenului în suprafață de 70 mp., situat în Sinaia, Str. Coștilei nr. 20, lot 1, T 32, P 11.

Preţ de pornire 35 euro/mp. Cine este pentru?

Dna. Beatrice Rădulescu secretar general: în unanimitate.

Dl. Remus David – preşedintele de şedinţa: în unanimitate, mulţumesc!

Hotărârea a fost adoptată cu 17 voturi pentru.

Dl. cons. Creţu Pompiliu:… aş dori să spun ceva legat de acest proiect.

Dl. Remus David – preşedintele de şedinţa: a fost adoptat.

Dna. cons. Arieșan Aurora: dacă a fost adoptat…”

Dl. Remus David – preşedintele de şedinţă: domnule Creţu, proiectul a fost aprobat dar, spuneţi…!

Dl. cons. Creţu Pompiliu: eu cred că, având în vedere zona, 35 de euro/mp puteau fi mai mulţi, asta este părerea mea.

Dl. Remus David – preşedintele de şedinţă: încă odată…, este licitaţie şi e preţ de pornire, poate participă oricine la licitaţie.

Proiectul nr. 18 – proiect de hotărâre privind concesionarea fără licitaţie publică a terenului situat în Sinaia, str. Aosta nr. 42D, în suprafață de 70 mp., către SC. Bojnar Impex SRL. pentru consolidare teren și construcție cu zid de sprijin.

Preţul concesiunii este de 52 euro/mp. Acest teren a mai fost concesionat şi achitat încă odată însă s-a reziliat contractul pentru că nu a obţinut autorizaţie de construcţie în termenul din contract.

Cine este pentru? Împotriva? Abţineri?

Dna. Beatrice Rădulescu secretar general: în unanimitate adoptat.

Hotărârea a fost adoptată cu 17 voturi pentru.

Dl. Remus David – preşedintele de şedinţă: mulţumesc!… Proiectul 19 privind închirierea prin lcitatie publică a terenului situat în Sinaia, Calea Bucureşti nr. 17, în suprafață de 1685 mp. pentru amenajare bazine piscicole. Avem o cerere, a mai fost închiriat, a expirat contractul şi reluăm din nou procedura. Preţul nu este stabilit. Nu ştiu cu cât a fost închiriat.

Dl. cons Lupoiu Iulian: 0,25 euro/mp/lună.

Dl. Remus David – preşedintele de şedinţă: de acord? Vă supun la vot proiectul de hotărâre cu un preţ de pornire a licitaţiei de 0,25 euro/mp/lună. Cine este pentru? Unanimitate.

Dna. Beatrice Rădulescu secretar general: în unanimitate a fost adoptat.

Hotărârea a fost adoptată cu 17 voturi pentru.

Dl. Remus David – preşedintele de şedinţă: proiectul 20 – privind neexercitarea dreptului de preemţiune al Consiliului Local Sinaia asupra terenului pădure în suprafaţa de 835 mp. situat în intravilanul orașului Sinaia, Calea Codrului f.n., lot 2, tarla 18, parcela 131/11b. Eu vă propun neexercitarea dreptului de preemţiune, terenul  a fost evaluat la 245 euro/mp.

Cine este pentru? În unanimitate.

Dna. Beatrice Rădulescu secretar general: în unanimitate, adoptat.

Hotărârea a fost adoptată cu 17 voturi pentru.

Dl. Remus David – preşedintele de şedinţă: proiectul nr. 21  privind aprobarea Planului Urbanistic Detaliu (PUD) – Proiect ”Centrul S – Loc de bine” – Reabilitare și extindere imobil oraș Sinaia, strada Cuza Vodă nr. 20.

Dl. Primar Vlad Oprea: dacă-mi daţi voie dl. preşedinte, este vorba de proiectul ”Centrul S”, un proiect pentru seniori, finanţat din fonduri europene; a trebuit să realizăm un plan urbanistic de detaliu, a fost realizat, aprobat de către Consiliul judeţean şi urmează să fie aprobat de către Consiliul local Sinaia. Dacă aveţi întrebări?

Dl. Remus David – preşedintele de şedinţă: vă supun spre aprobare proiectul nr. 21. Cine este pentru?

Dna. Beatrice Rădulescu secretar general: cu unanimitate a trecut.

Hotărârea a fost adoptată cu 17 voturi pentru.

Dl. Remus David – preşedintele de şedinţă: mulţumesc! Proiectul nr. 22 privind anularea obligaţiilor fiscale datorate de persoane juridice insolvabile, radiate de la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, a celor provenite din amenzi prescrise și a contravalorii concesiunii conform contract nr. 1765/2010.

Dl. Primar Vlad Oprea: primele două sunt radiate, celelalte sunt foarte vechi sunt prescrise iar contractul de concesiune a fost încheiat cu o persoană care a decedat.

Dl. Remus David – preşedintele de şedinţă: vă supun spre aprobare…

Dl. cons. Vasile Gheorghe: vreau să intervin şi eu…; având în vedere că societăţile respective sunt radiate de la registrul comerţului, este normal că nu mai avem ce să facem. Însă propun ca pe viitor să luăm măsuri din timp, ca să nu se mai ajungă la asemenea sume? Numai Rowa Dany are 11 miliarde lei vechi, adică 1.100.000 lei noi şi pentru Consiliul local este intr-adevar o pierdere.

Dl. Primar Vlad Oprea: încă odată…, a fost începută procedura din timp, nu s-a ţinut nimic în loc chiar şi către Firma Rowa Dany, dar nu s-au încasat aceste lucruri pentru că au intrat în insolventă, s-a blocat încasarea taxelor şi impozitelor după care a intrat în faliment, iar apoi a urmat radierea. Deci, toate au fost ţinute în scurt de către Departamentul de taxe şi impozite, nu văd unde ar putea fi problema şi ce puteam face mai mult. În perioada de insolvență nu avem voie să-i executăm.

Dl. Remus David – preşedintele de şedinţă: vă supun spre aprobare proiectul nr 22. Cine este pentru?

Dna. Beatrice Rădulescu secretar general: adoptat în unanimitate.

Hotărârea a fost adoptată cu 17 voturi pentru.

Dl. Remus David – preşedintele de şedinţă: proiectul nr. 23 privind modificarea poziţiei nr. 5 din anexa nr. 1 la HCL. nr. 223/2019 care completează HCL. nr. 3/2018 privind impozitarea clădirilor şi terenurilor neîngrijite, cu până la 500 %.

Dl. Primar Vlad Oprea: este încă o clădire care a fost identificată că este neîngrijită şi pentru care comisia propune impozitarea ei cu 400 %, pe str Aosta nr. 29.

Dl. Remus David – preşedintele de şedinţa: cine este pentru proiectul 23?

Dna. Beatrice Rădulescu secretar general: în unanimitate a fost adoptat.

Hotărârea a fost adoptată cu 17 voturi pentru.

Dl. Remus David – preşedintele de şedinţă: proiectul nr. 24 – aprobarea propunerii de trecere a unor imobile din domeniul public al statului aflate în administrarea Institutului Naţional pentru Cercetare şi Formare Culturală, în domeniul public al UAT Sinaia.

Dl. Primar Vlad Oprea: sunt mai multe clădiri din domeniul public care au aparţinut iniţial de Centrul Naţional de Creaţie Sinaia, condus în acea vreme de dna Cautes, care din păcate a falimentat acest centru, clădirile sunt închise, sunt preluate de acest Institut Naţional pentru Cercetare şi Formare Culturală care nu le foloseşte în momentul de faţă şi a propus oraşului Sinaia să ni le transfere prin hotărâre de Guvern. Eu cred că este oportun să le luăm, ca să ne întregim patrimoniul în orice moment. Dacă aveţi întrebări?

Dl. Remus David – preşedintele de şedinţă: mulţumesc, vă supun spre aprobare proiectul de hotărâre 24. Cine este pentru?

Dna. Beatrice Rădulescu secretar general: în unanimitate a fost adoptat.

Hotărârea a fost adoptată cu 17 voturi pentru.

Dl. Remus David – preşedintele de şedinţă:… şi ultimul proiect de pe ordinea de zi– proiectul nr. 25  privind aprobarea propunerii de trecere a unor imobile din domeniul privat al statului aflate în administrarea Institutului Naţional pentru Cercetare şi Formare Culturală, în domeniul privat al UAT Sinaia.

Dl. Primar Vlad Oprea: unele clădiri sunt în domeniul public, altele în domeniu privat, acestea sunt din domeniul privat.

Dl. Remus David – preşedintele de şedinţă: cine este pentru proiectul 25?

Dl. cons. Vasile Gheorghe: o intervenţie am şi eu. Ţinând cont de art. 292 alin. 5 „trecerea unui bun din domeniul public al statului în domeniul public al oraşului se face doar în cazul în care bunul se află pe teritoriul UAT-ului respectiv”. Care este excepţia pentru imobilul din Eforie Nord?

Dl. Primar Vlad Oprea: în momentul de faţă nu facem analiza dacă se poate transfera sau nu, ci este vorba de voinţa Consiliului local de a accepta sau nu un bun. Urmează după aceea procedura, să vedem dacă statul român, Guvernul ne va acorda aceste imobile pentru că, se pot da şi derogări de la Codul administrativ aşa cum a fost scris de către Guvern, se pot da şi derogări. Este vorba dacă noi dorim să le luăm sau nu dorim, nu dacă se pot lua sau nu. Asta este, iar eu cred că, atâta timp cât putem să cerem, trebuie să cerem orice imobil care poate veni în proprietatea oraşului.

Dl. cons. Vasile Gheorghe: da, mulţumesc!

Dl. Remus David – preşedintele de şedinţă: vă supun spre aprobare proiectul nr 25. Cine este pentru?

Dna. Beatrice Rădulescu secretar general: în unanimitate a fost adoptat.

Hotărârea a fost adoptată cu 17 voturi pentru.

Dl. Remus David – preşedintele de şedinţă: aici se încheie şedinţa de consiliu, dacă aveţi ceva de spus…

Dl. Primar Vlad Oprea: dacă aveţi alte întrebări vă răspund cu plăcere!…

Nu sunt? Niciun domn consilier, doamnă consilier nu au nicio întrebare? Dacă nu mai sunt, eu vă mulţumesc! Cred că şedinţa s-a desfăşurat foarte în regulă, sper şi aştept cu nerăbdare să ne întâlnim în această sală de consiliu să continuăm şedinţele în mod normal. Mulţumesc mult!

Dl. Remus David – preşedintele de şedinţă: mulţumesc şi eu, sănătate!

Şedinţa îşi încheie lucrările la ora 14,40.

Vizualizează procesul verbal AICI

Last modified: aprilie 27, 2020

Comments are closed.