Administrație Publică

Proces verbal ședință ordinară din 14.04.2020

iunie 12, 2020

Încheiat astăzi 14 aprilie 2020 orele 14,00, cu ocazia şedinţei ordinare a Consiliului Local Sinaia

Decretul nr.195/16.03.2020, precum şi prevederile art. 133 alin. (1), art. 134 alin. (1), lit. a), coroborat cu art. 138 alin. (2), lit. c) din Ordonanța de Urgență nr. 57/2019 privind Codul administrativ, Primarul orașului Sinaia a convocat Consiliul Local Sinaia în şedinţa ordinară astăzi, 14 aprilie 2020 ora 14,00, conform dispoziției nr. 87 din 09 aprilie 2020.
Şedinţa de consiliu se desfăşoară on-line, prin intermediul platformei de comunicare ZOOM.
Cetațenii orașului Sinaia au acces si pot vizualiza in timp real lucrările ședinței de consiliu si pe rețeaua de socializare facebook a Primăriei.

Pe lângă membrii Consiliului local, la ședință participă și: dl. Vlad Oprea, primarul orașului Sinaia, dna. Beatrice Rădulescu, secretar general oraș Sinaia, dl. Marian-Valerie Panait, city manager oraș Sinaia, dl. Eduard Frățilă, inspector Serviciul Politici Publice care se ocupă de bunul mers al desfășurării ședintei on-line si dna. Maria Popescu, inspector Compartiment juridic, contencios administrativ și administrație publica care  asigura secretariatul ședintei de consiliu.

Dl. Vlad Oprea, primarul orașului Sinaia deschide lucrările şedinţei de astăzi.
” În primul rând vă spun bună ziua, doamnelor şi domnilor consilieri!
Le spun bună ziua şi îmi face o deosebită plăcere să fim în direct cu cei care ne urmăresc astăzi.
Aş vrea să încep înainte de deschiderea şedinţei de consiliu cu câteva veşti bune şi cu o informare. Suntem în săptămâna mare şi am luat toate măsurile necesare pentru a transmite în direct slujba de Înviere de la Biserica Sf. Ilie; ea va fi transmisă pe pagina de socializare facebook a Primăriei oraşului Sinaia la fel cum am făcut şi cu slujba de înviere de la Biserica Catolică.
Pe de altă parte, avem şi veşti bune în Sinaia: în momentul de faţă nu avem niciun caz confirmat de Covid 19, iar numarul celor aflaţi în izolare a scăzut foarte mult, avem doar 9 persoane pe raza oraşului Sinaia aflaţi în izolare şi, dacă oamenii respectă toate hotărârile pe care le-am luat, şi cu ajutorul Bunului Dumnezeu, cred că putem trece cu bine mai departe.
Având în vedere că avem cea mai mare sărbătoare creştină, Paștele şi Învierea  Domnului nostru Iisus Hristos, vom distribui sinăienilor Sfintele Paște și Lumina Sfântă în toată comunitatea noastră la sfârşitul acestei săptămâni.
Acum, daţi-mi voie să trec la informarea cu privire la măsurile locale de prevenire a răspândirii virusului Covid 19, măsuri care vin în completarea măsurilor  pe care le-am prezentat în şedinţa trecută de consiliu local. Sunt câteva capitole importante.

Primul capitol – Comunitate şi guvernare locală.
În toată această perioadă vă asigur că serviciile publice ale oraşului Sinaia au funcţionat. A fost limitat doar accesul în sediul instituţiei încercând să  trecem cât mai multe servicii, în zona on-line.
În vederea respectării prevederilor Ordonanţei militare nr. 3, am decis în Consiliul Local de Situatii de Urgență, ca magazinele alimentare să asigure program de funcţionare exclusiv pentru persoanele cu vârsta de peste 65 ani, între orele 11 şi 13. În acest sens, firmele de pază împreună cu reprezentanţi ai Poliţiei şi Jandarmeriei asigură respectarea acestor măsuri.
Am distribuit peste 4000 declaraţii pe proprie răspundere prin echipajele de ordine publică şi inspectorii de poliţe locală, la toate magazinele alimentare de pe raza oraşului, la farmacii, în mijloacele de transport în comun, la taxiuri şi chiar direct persoanelor fizice, astfel încât să venim în ajutorul celor care au nevoie de a completa aceste declaraţii. Prin dispoziţia pe care am dat-o, am desemnat membrii echipei grupului de sprjin ca urmare a campaniei ” Venim noi la tine”, organizată de Primărie pentru susţinerea persoanelor peste 65 de ani care nu au susţinători, în vederea minimalizării expunerii lor în afara locuinţei.
Am iniţiat de asemenea, campania pentru vârstnici şi pentru cei care sunt în izolare, campanie care se numeşte ”Facem piaţa pentru tine”, am pus la dispoziţia cetăţenilor numărul de telefon 073651476 de luni până vineri între orele 8,30 – 16,30, iar Societatea noastra publică Sinaia Forever SRL. va asigura cumpărăturile şi livrarea la domiciliu.
Am demarat o campanie de susţinere a comercianţilor locali şi promovarea lor în mediul on-line.
Punctul 7 – am demarat campania ”Siguranţă, încredere, suport”; împreună cu specialiştii locali pe care îi avem, încercăm să diminuăm anxietatea şi păstrarea echilibrului emoţional pe perioada stării de urgenţă. Este o perioadă extrem de sensibilă iar cetăţenii pot beneficia gratuit de consiliere psihologică telefonică în această perioadă. La fel, această campanie cu specialişti în domeniu am continuat-o şi cu medicii de la Spitalul orăşenesc Sinaia, pentru că şi ei au nevoie, mai mult decât oricând, de acest suport psihologic, de a trece  şi a ne ajuta să trecem împreună cu bine peste perioada aceasta.
Împreună cu comercianţii locali am demarat campania ”Mulţumesc, suntem aici lângă tine !” prin care la fel, susţinem cadrele medicale de câte ori avem nevoie.
Pentru protecţia şi sănătatea cetăţenilor, în scopul reducerii riscului de transmitere a acestui virus, am hotărât ca, începând cu data de 15.04.2020, să se aplice pe întreg teritoriul administrativ al oraşului Sinaia, măsura suplimentară de a purta masca de protecţie sau orice alt mijloc de protecţie al gurii şi nasului. Prin mijloc de protecţie se înţelege orice tip de mască, sau eşarfe, fulare, articole vestimentare care acoperă integral nasul şi gura astfel încât să nu permită eliminarea de secreţii. Încălcarea acestor măsuri se sancţionează cu amendă contravenţională. Complementar, pentru că nu poţi să impui restricţii fără să şi vii în sprijinul celor cărora le sunt aplicate, am distribuit gratuit măşti de protecţie tuturor cetăţenilor adulţi din oraşul Sinaia, direct acasă. Aceasta campanie va continua şi în perioada următoare. Dacă va mai fi nevoie de a distribui măşti, o vom face şi în continuare. Pe de altă parte, angajatorii, persoanele juridice de pe raza oraşului Sinaia, au obligaţia de a asigura angajatilor mijloace de protecţie a gurii şi nasului.Angajatorii vor comunica muncitorilor că este obligatorie purtarea mijloacelor de protecţie; încălcarea acestei măsuri se sancţionează cu amendă în valoare de 2500 lei. Mai mult decât atât, toate magazinele alimentare, farmaciile şi toate spaţiile comerciale care sunt deschise au obligaţia de a afişa la loc vizibil materialul informativ pus la dispoziţie de Primăria Sinaia. Cei care nu o fac, la fel vor fi sancţionaţi.
Mai departe, am transmis live pe pagina de facebook slujba de înviere de la Biserica Catolică ”Prea Sfânta Inima a Lui Iisus” şi la fel, vom continua şi cu transmisia în direct de la Biserica Ortodoxă Sf. Ilie, a slujbei de înviere începând cu ora 12,00 noaptea.
Săptămâna aceasta, vom distribui 700 de pachete cu alimente de bază, persoanelor vârstnice sau aflate în dificultate de pe raza oraşului Sinaia. Toată această campanie am făcut-o fără să alocăm bani din bugetul local, ci numai prin donaţii de la companii locale sau companii naţionale.
Inspectorii Poliţiei locale au verificat zilnic respectarea ordonanţelor militare şi măsurilor luate la nivelul comitetului local. Au fost verificaţi toţi agenţii economici. Toată lumea în Sinaia s-a conformat măsurilor luate prin ordonanţele militare şi deciziile Comitetului local pentru situatii de urgență. La nivelul oraşului au fost aplicate 159 de sancţiuni în valoare de 226.000 lei dar, în mod îmbucurător, pot să spun că doar 40 % au luat amenzi cei cu domiciliul în oraşul Sinaia.
Serviciul de Politici Publice coordonează în continuare campania de informare de la nivel local, informând în mod regulat oamenii, monitorizând apariţiile în mass – media şi transmiţând în continuare comunicate de presă cu situaţia la zi.

Pe al doilea capitol, pe sănătate –  aici sunt foarte multe măsuri pe care le-am luat luat; chiar dacă sunt lungi, îmi permit să le citesc pentru că sunt de interes pentru toată lumea.
În primul rând, am demarat lucrările pentru realizarea unui heliport în curtea spitalului şi la fel, amenajarea unui spaţiu izolator pentru trierea pacienţilor în regim de urgenţă, valoarea celor două lucrări ajungând la aproape 300.000 lei. S-au amenajat spaţiile din curtea spitalului destinate amenajării corturilor pentru triaj şi a spaţiilor pentru containere folosite ca spaţii izolatoare. S-a redus activitatea spitalului pentru intervenţii chirurgicale şi alte tratamente care au fost programate conform Ordinului Direcţiei de Sănătate Publică. La fel, ceea ce este important: se asigură în circuit ambulatoriu consultaţii de la distanţă sau la cabinet în mod special şi aici mă refer pentru cabinetele de obstretică-ginecologie şi monitorizare a gravidelor, iar celelalte la distanţă: diabet zaharat, psihiatrie, neurologie, chirurgie generală; cei care au nevoie pot să vină la spital şi prin cabinetele de ambulatoriu; se eliberează reţete prin programele naţionale, concediile medicale, scrisorile medicale, reţete speciale, vaccinuri, evident dacă este nevoie pot veni la ambulatoriu. Se internează urgenţele medico – chirurgicale funcţionând în medie la 20% din capacitatea totală de paturi conform ordonanţelor militare. Se asigură triaj epidemiologic complet tuturor angajaţilor spitalului la fiecare intrare în tură şi evident pacienţilor, indiferent de serviciul medical la care apelează, indiferent că merg la CPU, spitalizare de o zi, ambulatoriu, laboratorul de analize sau imagistică.
Departamentul de Politici Publice are ca sarcină importantă în această perioadă, pe lângă celelalte de suport de informare, şi căutarea şi accesarea tuturor formelor de finanţare privată, publică, inclusiv fonduri europene, căutarea de oferte de echipamente de protecţie, materiale sanitare, biocide dar evident şi atragerea de donaţii. Şi în şedinţa următoare vă vom prezenta ce am făcut în mod special în acest domeniu de a atrage fonduri europene sau naţionale. Spitalul orăşenesc Sinaia, cu sprijinul Primăriei a achiziţionat echipamente, biocide şi antivirale în valoare de 220.000 lei. Am să fac o scurtă trecere în revistă a lor. Sunt foarte multe măşti: 5500 bucăţi UF3, măşti FFPD2 – 400, măşti FFP3 – 50 buc., combinezoane de protecţie cu glugă 230 buc., halate ranforsate 2000 buc., pe linie de protecţie, mănuşi chirurgicale, mănuşi de examinare, mănuşi lungi şi groase 200 de perechi, capelini 1000 de bucăţi, șorțuri impermeabile UF 2000 buc., botoşi 11000 buc., ochelari de protecţie reutilizabili 100 bucăţi. S-a prelungit instalaţia cu oxigen pentru că în momentul de față avem 12 aparate de suport la oxigen care toate sunt funcţionale şi pentru ca să funcţioneze în acelaşi timp am schimbat şi am înlocuit, am mărit capacitatea de oxigen pentru toate încăperile unde sunt paturi de suport. Este o lucrare care a costat în jur de 30.000 lei; s-au achizitionat de asemenea,  huse de unică folosinţă, pijamale de unică folosinţă, recoltare cu mediu de transport viral tip covid, teste rapide covid, saci transport cadavre, suplimente rezerve de oxigen pentru tuburi, termometre necontact 15 buc., circuite de ventilaţie cu senzori de flux cu filtre, electrozi defibrilare şi manșete, sisteme de intubaţie cu circuit închis, sonde de intubaţie-aspiraţie. La fel, s-au cumpărat dezinfectanţi de 30.000 lei, de aeroflora, de suprafeţe, de mâini, pentru instrumentarul medical sterilizant în rece, dezinfectanţi pentru dispozitivele medicale, covorașe de decontaminare, apă oxigenată. Şi nu în ultimul rând, antivirale, de exemplu tamiflu şi caletra care pot fi folosite în astfel de situaţii. În această perioadă, Spitalul orăşenesc Sinaia, datorită campaniei pe care am desfăşurat-o de strângere de donaţii, a primit următoarele donaţii: un container dublu sanitar cu izolator, un container sanitar simplu, şase paturi pentru izolatoare, un cort pentru aşteptare destinat pacienţilor, o maşină de spălat rufe, uscător de rufe, frigidere pentru reactivi şi medicamente, cuptoare cu microunde, blendere, mixere, cafetiere, tablete lenovo, un atomizor pentru pulverizarea soluţiei de contaminare, 8 bidoane de câte 2 kg de dezinfectant pentru instrumentarul medical, 120 de viziere, 300 de sticle săpun lichid, 5000 de măşti chirurgicale, 50 buc. măşti KN95, 50 litri dezinfectant de mâini, 12 sticle de câte 1 litru dezinfectant de suprafeţe, 800 de perechi de mănuşi, 2000 bucăţi botoşi, 40 buc. ochelari, hârtie igienică role, 4 covoare dezinfectante, 60 buc. combinezoane cu glugă, apă plată, măşti speciale, FFPP2, calorifere electrice şi diferite medicamente de uz pediatric. La fel, am primit de la IGSU un cort destinat triajului alături de 95 măşti, 30 de combinezoane, 70 de viziere. Au fost organizate circuite separate pentru pacienţii covid şi non covid. Au fost montate uşi izolatoare, filtre de separaţii şi de decontaminare, pe care le-am asigurat prin sponsorizări în valoare de 7000 lei.
În urma campaniei pe care am declanşat-o ”SOS Sinaia” demarată de Primăria oraşului Sinaia în parteneriat cu Spitalul orăşenesc Sinaia, în contul de Trezorerie al Spitalului şi al Fundaţiei SOS Sinaia, am colectat suma de 50.000 lei. Din această sumă în momentul de față, s-au cumpărat 500 combinezoane de protecţie în valoare de 14.870 lei urmând ca în momentul în care Spitalul are nevoie de orice alt echipament de protecţie sau materiale de dezinfecţie, să achiziţioneze din aceşti bani.

Pe partea de transport, trecem la al treilea capitol, începând cu 25.03.2020 ora 12,00 pentru protecţia persoanelor vârstnice, pentru cei care au trecut de 65 de ani, am aplicat măsura limitării folosirii abonamentelor pe transport public local pentru pensionari în baza HCL. 2/2008, după cum urmează: se limitează utilizarea abonamentelor de transport public în comun doar în intervalul 11-13 şi doar în zilele de miercuri, joi şi vineri. În intervalul 11-13, în zilele mai sus menţionate, în funcţie de necesităţi, mărim frecvenţa de circulaţie a autobuzelor pentru a evita aglomerarea de persoane.
Capitolul 4 – Educaţie.
Au fost continuate cursurile în spaţiu on-line de către cadrele didactice sinăiene.
Capitolul 5Dezinfectarea şi igienizarea spaţiilor publice.
Am început şi facem săptămânal acţiuni de igienizare şi dezinfectarea a spaţiilor publice, piaţete, parcuri, alei pietonale, curtea spitalului, staţii de autobuz şi autobuze. În vederea respectării prevederilor ordonanţei militare 4/2020 s-au făcut regulat acţiuni de igienizare şi dezinfectare a scărilor de bloc cu soluţie dezinfectantă de tip biocid avizata de Ministerul Sănătăţii, diluată şi aplicată conform fișei tehnice. Pe de altă parte, pentru a împrăştia mult mai uşor substanţele dezinfectante pe zonele pe care le-am spus mai sus, Sinaia Forever împreună cu Transport Urban Sinaia au pus la punct un ebolizator folosind unul din tunurile domeniului schiabil care dă rezultate foarte bune.
Cam acestea sunt măsurile pe care le-am luat. Mulţumesc!
Dacă aveţi întrebări legate de aceasta informare, vă ascult, dacă nu…, trecem la ordinea de zi.
Doamnă secretar, te rog… Domnule preşedinte…”

Dna Beatrice Rădulescu secretar general al oraşului: …”am să fac apelul nominal al membrilor Consiliului local”:
Dna. Arieșan Aurora – prezent!
Dl. Bădăran Gheorghe – prezent!
Dl. Boteanu George – prezent!
Dl. Creţu Pompiliu – prezent!
Dna. Dna. Istrate Iuliana – prezent!
Dna. Creţu Georgiana – prezent!
Dl. David Remus – prezent!
Dl. Dimache Alin – prezent!
Dl. Dumitrache Costin – prezent!
Dna. Hogea Anca – prezent!
Dna. Istrate Iuliana – prezent!
Dl. Lupoiu Iulian – prezent!
Dl. Milos Călin – prezent!
Dl. Niche Alin – prezent!
Dl. Popa Gheorghe – prezent!
Dna. Poponete Valentina – prezent!
Dl. Șerbănoiu Spirica – prezent!
Dl. Vasile Gheorghe – prezent!
”Multumesc ! Sunt toţi membrii Consiliului în funcţie, prezenţi.”

Dl. Remus David – preşedintele de şedinţă ales pentru o perioadă de 3 luni, preia lucrările ședinței : ”Bună ziua, mulţumesc pentru ştirile bune pe care ni le-aţi dat!
În baza dispoziţiei nr. 87 din 08.04.2020 vă invit prin intermediul platformei zoom să participaţi la şedinţa ordinară a Consiliului local care începe chiar acum. Vă propun spre aprobare ordinea de zi formată din 8 puncte a şedinţei ordinare, plus patru puncte înscrise pe ordinea de zi suplimentară. Cine este pentru ordinea de zi?….În unanimitate!
Mulţumesc!
Punctul 1, este vorba de informarea privind măsurile luate de Comitetul Local de Situaţii de Urgenţă care tocmai a fost prezentată de Vlad Oprea, primarul oraşului Sinaia.
Trecem la punctul 2 – aprobarea procesului verbal al şedinţei Consiliului local din luna martie 2020. Cine este pentru?… În unanimitate!”
Dl. cons. Vasile Gheorghe – Inclusiv dl. cons. Spirică Serbanoiu care are legătură doar audio.”
Dl. Remus David – preşedintele de şedinţă: ….”trecem la punctul 3 – Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2020, iniţiator Vlad Oprea.”
Dl. Primar Vlad Oprea: ..”având în vedere situaţia cu care ne confruntăm, am propus rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli în felul următor: avem o sumă de 10000 lei pe care am primit-o astăzi din donaţii, special pentru a veni în completarea pachetelor pe care noi începem să le dăm de astăzi nevoiaşilor din oraş,  din sponsorizare.
Am propus de la evenimente să luăm suma de 300.000 şi de la reabilitarea drumurilor  suma de 700.000 lei și să-i trecem pe capitolul ordine şi siguranţă naţională chiar la capitolul bunuri şi servicii, ca urmare a situaţiei de urgenţă instituită din cauza infectării la nivel naţional şi internaţional cu noul corona virus. Am primit şi o solicitare de la colegii consilieri de la PSD pentru a aloca resurse pentru susţinerea spitalului. Am ţinut cont de ele. În momentul în care Spitalul are nevoie,  vom aloca astfel de bani. Cred că din acest capitol vom plăti absolut toate cheltuielile care apar în situaţia de urgenţă, inclusiv pista de elicopter care este foarte importantă, realizarea izolatorului, plus alte dotări care vor apare pe parcurs… Dacă aveţi întrebări?….”
Dl. Remus David – preşedintele de şedinţă: …”nu sunt întrebări. Vă supun spre aprobare punctul 3.
Cine este pentru?… În unanimitate!”
Dna secretar Beatrice Rădulescu: …”în unanimitate. O să-l rugăm pe dl. Serbanoiu Spirica să spună cum a votat pentru că nu-l vedem.”
Dl. Remus David – preşedintele de şedinţă: domnule Spirica, cum aţi votat?”
Dl. cons. Serbanoiu Spirica: ”pentru!”
Dl. Remus David – preşedintele de şedinţă: …”proiectul de hotărâre nr. 4 privind indexarea impozitelor şi taxelor locale pentru anul 2021, iniţiator Vlad Oprea.”
Dl. primar Vlad Oprea: …”indexarea este cea dată de inflaţie, procentul de indexare  a impozitelor si taxelor locale este de  3,8 % conform inflatiei”.
Dl. Remus David – preşedintele de şedinţă: aveţi întrebări?… nu sunt întrebări.
Cine este pentru proiectul nr. 4?…. ”în unanimitate, mulţumesc!”
Trecem la punctul 5 – Proiectul de hotărâre privind aprobarea “Planului pentru asigurarea resurselor umane, materiale şi financiare necesare gestionarii situaţiilor de urgenţă”, iniţiator Vlad Oprea.”
Dl. primar Vlad Oprea: avem în planul pentru asigurarea resurselor financiare, evident, cea mai importantă suma este la punctul 7 – prevenirea îmbolnăvirilor în masă, unde am alocat suma de 1.000.000 de lei, la fel 5000 lei pentru informarea, înştiinţarea şi avertizarea populaţiei, planificarea şi pregătirea resurselor şi serviciilor 2500 de lei, şi planul care în principal este axat pe situaţia actuală.”
Dl. Remus David – preşedintele de şedinţă: sunt întrebări?… Nu sunt… Supun spre aprobare proiectul de hotărâre de la nr. 5. Cine este pentru?… În unanimitate!
Dna secretar Beatrice Rădulescu – …în unanimitate!
Dl. Remus David – preşedintele de şedinţă: Proiectul de hotărâre nr. 6 privind aprobarea renegocierii clauzelor din contractele de închiriere spaţii comerciale, pentru adaptarea acestora la condiţiile excepţionale generate de starea de urgenţă, iniţiator primarul Vlad Oprea.”
Dl. primar Vlad Oprea: vreau să venim şi în sprijinul agenţilor economici care, ştiţi foarte bine că se confrunta cu o situaţie economică gravă şi a lor, dar şi a angajaţilor, cu posibile consecinţe pe termen lung. Am hotărât să propun Consiliului local suspendarea plății chiriei pe perioada stării de urgenţă pentru spaţiile comerciale închiriate de la noi; e vorba de cele  de pe Aleea Peleşului, de la Esplanada Postei sau şi alte spaţii comerciale pe care le avem în oraş şi care în momentul de faţă sunt închise prin ordonanţe militare. ”
Dl. Remus David – preşedintele de şedinţă: ..”aveți întrebări?…. Vă supun spre aprobare proiectul nr. 6…. Cine este pentru?”
Dna secretar Beatrice Rădulescu: …”mulţumim! În unanimitate!”
Dl. Remus David – preşedintele de şedinţă: punctul 7 – Proiect de hotărâre privind aprobarea/neaprobarea actului adiţional nr.6 la contractul pentru”Delegarea prin concesiune a gestiunii activităţii de colectare, transport şi transfer a deşeurilor municipale în zona 1- Buşteni”.
Dl. primar Vlad Oprea – avem o solicitare de la ADI pe deşeuri pentru a plăti noi din banii publici tot ceea ce înseamnă colectarea, transportul, depozitarea gunoaielor din oraş; mi se pare total inacceptabil…nu a fost aprobată de nicio primărie din judeţ; în primul rând că nici nu avem de unde   s-o facem şi în al doilea rând, cred că nu avem o problemă la nivelul oraşului ca oamenii să poată plăti gunoiul. Dacă am lua această decizie,  cu siguranţă, s-ar umple oraşul de gunoi…
Dacă aveţi întrebări, vă pot lămuri.”
Dl. Remus David – preşedintele de şedinţă: dacă nu…, eu vă propun neaprobarea proiectului nr. 7. Deci, suntem împotriva acestui proiect. Cine este pentru proiectul nr. 7, neaprobarea actului adiţional nr. 6?”
Dna secretar Beatrice Rădulescu:… ”în unanimitate.”
Dl. Remus David – preşedintele de şedinţă: în unanimitate! Mulţumesc!”
Proiectul nr. 8 – privind stabilirea contravenţiilor şi sancţiunilor pentru încălcarea măsurilor stabilite prin Hotărârea nr.4/07.04.2020 a Comitetului Local pentru Situaţii de Urgenţă Sinaia.”
Dl. primar Vlad Oprea:aici, faţă de proiectul pe care vi l-am propus, vreau să fac un amendament, o modificare, la persoanele fizice am propus iniţial o amendă între 300 şi 1000 lei. Având în vedere că este o stare oarecum tensionată, nu vreau să las la latitudinea celor care dau aceste amenzi, ci vreau să stabilim o amendă fixă, doar de 100 lei pentru nepurtarea măştilor pentru persoanele fizice, iar 2500 lei pentru agenţii economici care nu respectă procedurile stabilite de noi. În loc de ”între 300 şi 1000 lei” să rămână doar ”100 lei valoare fixă”. Dacă sunteţi de acord.”
Dl. Remus David – preşedintele de şedinţă: Vă supun spre aprobare proiectul nr. 8.
Cine este pentru?”
Dl. Gheorghe Baradan, viceprimarul oraşului Sinaia: cu modificarea făcută de Vlad?”
Dl. Remus David – preşedintele de şedinţă: da, 100 de lei valoare fixă. Împotrivă?”
Dna secretar Beatrice Rădulescu: ”nu este nimeni!”
Dl. Remus David – preşedintele de şedinţă:în unanimitate. Mulţumesc!
Trecem la ordinea de zi suplimentară: Proiectul de hotărâre nr. 1 al ordinii de zi suplimentare privind aprobarea renegocierii clauzelor din contractele de delegare a gestiunii pentru adaptarea acestora la condiţiile excepţionale generate de starea de urgenţă.”
Dl. Primar Vlad Oprea: ne confruntăm cu o situaţie foarte grea şi la cele două societăţi publice Transport Urban Sinaia şi SC. Sinaia Forever şi de aceea vă propun reducerea redevenţei pe această perioadă proporţional cu activitatea;  pentru Transport Urban  cu 95 % valoarea redevenţei, iar pentru SC. Sinaia Forever cu un procent de 53%, având în vedere că s-a închis activitatea de muzeu, de Casino, iar ei funcţionează cu Serviciul de administrare a oraşului şi cu Salubritatea.
Conform legii, la fel, penalităţile de întârziere la plata redevenţei nu se datorează deloc conform Ordonanţei nr. 29/2020. Pe de altă parte, ţinând cont că se face negocierea contractului, vreau să vă propun ca şi penalităţile generale pentru transportul local să le stabilim la 1% pe lună, exact cum este şi în contractul de la SC. Sinaia Forever SRL.
Dacă aveţi întrebări?…..”
Dl. Remus David – preşedintele de şedinţă: nu sunt întrebări vă supun spre aprobare proiectul nr. 1 din ordinea de zi suplimentară.”
Dna secretar Beatrice Rădulescu: în unanimitate.”
Dl. Remus David – preşedintele de şedinţă: în unanimitate, mulţumesc!
Proiectul nr. 2 privind delegarea gestiunii serviciului public de transport călători pe raza administrativ-teritorială a UAT Sinaia, către SC. Transport Urban Sinaia SRL şi atribuirea Contractului de delegare a gestiunii serviciului public de transport local de persoane cu autobuze în oraşul Sinaia.”
Dl. Primar Vlad Oprea: este ultimul act pe care trebuie să-l îndeplinim pentru a intra în linie dreaptă cu proiectul Eco bus pe axa prioritară 3, sprijinirea tranziţiei pentru o economie cu emisie scăzută de carbon, achiziţia acelor autobuze electrice, serviciu public care trebuie să fie delegat către un operator autorizat. Noi îl delegam direct către SC Transport Urban Sinaia care este operatorul Consiliului local Sinaia.”
Dl. Remus David – preşedintele de şedinţă: cine este pentru?”
Dna secretar Beatrice Rădulescu: în unanimitate”!
Dl. Remus David – preşedintele de şedinţă: în unanimitate, mulţumesc!”
”Proiectul nr. 3 privind vânzarea prin licitaţie publică a terenului în suprafaţă de 603 mp, situat în Sinaia, str. Tisei FN.
Preţul de pornire este de 75 euro/mp. la care se adaugă TVA.
Vă supun spre aprobare proiectul nr. 3. Cine este pentru?… În unanimitate!”
Dl. cons. Vasile Gheorghe: ”vreau să fac un comentariu. Suntem de acord, având în vedere cheltuielile Primăriei şi faptul că bugetul este destul de slăbit. Sunt de acord cu propunerea făcută în proiect.”
Dl. Remus David – preşedintele de şedinţă: mulţumim!
Dl primar Vlad Oprea – ”chiar vroiam să vă spun că pe primul trimestru al anului au scăzut veniturile cu aproape 40 % în condiţiile în care am prins două luni : ianuarie şi februarie,  în care economia oraşului a funcţionat. Pe trimestrul II cred că este dezastru,vom vedea cum se va încheia.”
Dl. Remus David – preşedintele de şedinţă: ultimul proiect, proiectul nr. 4 privind aprobarea bugetului evenimentului”Sinaia în lumină”, ediţia a XV-a.”
Dl. primar Vlad Oprea: ”aici, suma pe care am alocat-o in acest buget reprezinta  pachetele pentru cei aflaţi în nevoie care este în valoare de  10.000 lei, bani care vin din sponsorizări, cam asta este, şi acum aprobam organizarea lui.”
Dl. Remus David – preşedintele de şedinţă: vă supun spre aprobare proiectul nr. 4.
Cine este pentru?… În unanimitate!”
Dl. primar Vlad Oprea: am avut ocazia să inventariem mult mai bine decât până acum persoanele care au nevoie de ajutor în campania pe care am făcut-o cu distribuirea de măşti, în care s-a mers din casă în casă, iar oamenii au fost întrebaţi şi de probleme, dacă locuiesc singuri, dacă au nevoie de medicamente, dacă au nevoie de ajutor din partea noastră. Am creat o bază de date destul de bine pusă la punct, evident care permanent este în schimbare pentru că, apar elemente noi, permanent, dar e mult mai bine faţă de ceea ce aveam până acum.”
Dl. Remus David – preşedintele de şedinţă: vă mulţumesc pentru participare!”
Dl. primar Vlad Oprea: fiind epuizată ordinea de zi, vreau să vă mulţumesc tuturor pentru că am intrat în direct la această şedinţă de consiliu. Îmi doresc cât mai curând să ne vedem în această sală de consiliu, să nu fim doar 2, 3 funcţionari, ci să fim toţi împreună.
Vă urez tuturor Paste Binecuvântat alături de familie şi să ne vedem cu bine!”
Dna. cons. Ariesan Aurora: Paște Fericit!
Dl. cons. Lupoiu Iulian: Paște Fericit!
Dra. Cons. Anca Hogea: Paște Fericit! Suntem alături de demersurile Primăriei, noi, ca şi consilieri locali, cu tot ceea ce putem şi cu tot ceea ce depinde de noi. Deci, să luaţi în calcul acest aspect.”
Dl. primar Vlad Oprea: mulţumim mult!
Şedinţa îşi încheie lucrările la ora 14,45.

Vizualizează procesul verbal AICI

Last modified: iunie 12, 2020

Comments are closed.

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support