Încheiat astăzi 27 iulie 2023, orele 16,00 în şedinţa ordinară a Consiliului Local al oraşului Sinaia, convocată de Primarul oraşului Sinaia în baza dispoziţiei nr. 264/21.07.2023, care s-a desfăşurat în sala de ședințe a Consiliului local al orașului Sinaia din Bdul. Carol I nr. 47
Dna. Beatrice-Eugenia Rădulescu, secretarul general al oraşului, face apelul nominal al consilierilor. Rezultă că, la începutul lucrărilor şedinţei sunt prezenţi 16 consilieri din care: 14 consilieri participă fizic, iar doi consilieri, respectiv dna.cons. Istrate Iuliana si dl.cons. Remus David participă online, fiind plecați în concediu de odihnă. Întârzie dl. cons. Pavel Georgini.
Prezenţa consilierilor la şedinţă s-a asigurat prin invitaţie scrisă în care s-au nominalizat data, ora şi locul ținerii şedinţei, precum şi proiectul ordinii de zi, anexă la prezentul proces verbal. Convocarea, împreună cu documentele înscrise pe ordinea de zi, au fost înaintate membrilor Consiliului local, în format electronic.
La ședință participă din partea executivului : dl. Vlad Oprea, primarul orașului Sinaia, dna.Beatrice-Eugenia Rădulescu, secretar general oraș Sinaia, dl. Gheorghe Bădăran, viceprimarul orașului Sinaia, dna. Paula Vasile, șef Serviciu Buget și Resurse Umane, dna. Gherasim Mihaiela, arhitect șef oraș Sinaia, dna. Banu Alina, șef Birou Patrimoniu si Protecție Civilă, dna. Boteanu Marilena, inspector Birou Patrimoniu si Protecție Civilă, Șuțu Laura, director Direcția Poliția Locală, dl. Cătălin Țicu, director executiv SC. Transport Urban SRL, dl. Horațiu Năpăruș inspector Serviciul Politici Publice și Maria Popescu, inspector Compartimentul Juridic, Contencios Administrativ şi Administraţie Publică, care asigură secretariatul şedinţei.
Dl. Primar Vlad Oprea, deschide lucrările ședinței și, întrucât dl. Remus David, președinte de ședință ales pentru o perioadă de 3 luni participă online la ședința de astăzi, îi invită pe membrii Consiliului local să facă propuneri pentru președintele de ședință.
Dl. Cons. Popa Gheorghe îl propune ca președinte de ședință pe dl. Viceprimar Gheorghe Bădăran.
Supusă aprobării, propunerea se votează în unanimitate.
Președintele de ședință arată că, pe proiectul ordinii de zi sunt înscrise 18 puncte la care se mai adaugă un punct de pe ordinea de zi suplimentară, respectiv raportul privind activitatea asistenților personali ai persoanelor cu handicap grav, angajați ai Primăriei Sinaia.
Dl. Cons. Iosifescu Nicolae arată că, în ultima vreme consilierii au fost convocați în 4 ședințe de îndată, iar acum, a fost convocată ședință ordinară. Recomandă executivului să respecte legea în ce privește termenul de convocare a ședințelor.
Propune ca pe ordinea de zi să se treacă și punctul ”Diverse”.
Președintele de ședință supune aprobării proiectul ordinii de zi cu amendamentele făcute, care se votează cu 15 voturi ”pentru” și ”o abținere” (se abține dl. cons. Vasile Gheorghe).
Se trece la pct. 1 din ordinea de zi – Aprobarea proceselor verbale ale ședințelor Consiliului Local Sinaia din 07 iulie și 10 iulie 2023.
Președintele de sedință supune aprobării procesele verbale prevăzute la pct. 1, care sunt votate în unanimitate în forma prezentată.
Se trece la pct. 2 – Proiect de hotărâre privind aprobarea documentației tehnico-economice Studiu de Fezabilitate pentru obiectivul de investitii ”Dezvoltarea integrată a domeniului schiabil Sinaia”, inițiat de Vlad Oprea, primarul orașului Sinaia.
Dl. Primar Vlad Oprea arată că este un proiect la care s-a lucrat foarte mult, acesta fiind si motivul pentru care s-a convocat ședinta de astazi, pentru că are termen de depunere luni, și are mai multe obiective: este vorba despre telescaunul nou către Vânturis, de o bandă de începători la Cota 2000, o sanie de vara pe pârtia nouă care va fi cea mai lungă din România, va avea 2,3 km, un sistem integrat de balizare si securizare a pârtiilor, 3 utilaje de bătut zăpada si o cladire administrativă, cu un post de prim ajutor și o zona de birouri în zona telescaunului de la Vânturiș. Este un proiect complex, în valoare de 145.000.000 lei care urmează să fie depus la Ministerul Turismului.
Președintele de ședință supune aprobării proiectul de hotărâre sus menționat care se adoptă cu 16 voturi ”pentru”.
Dl. Cons. Miloș Călin consideră că, zona respectivă va fi o zona mai izolată care va avea acces la telescaun.
Dl. primar precizează că, se deschide o nouă zonă completă de schi, specială si unica, cu un telescaun care are o lungime de 2,5 km si care va fi cu dublu acces, se creaza aprox. 12 km. de pârtii noi, o zona orientata spre versantul nord-vestic. Telescaunul va fi debraiabil, urmând ca în Valea Dorului să se faca un garaj subteran unde se garează telescaunele, seara. Afirmă că, intenționeaza ca în viitor să se faca accesul către Dichiu si pe drum, la care se vor mai adauga si alte instalații de transport pe cablu care se vor face.
Dl. cons. Remus David afirma că, telescaunul descongestionează toată aglomerația din Valea Dorului si Valea Soarelui.
Dl. Primar completează : va fi un telescaun puternic, care va transporta 2000 – 2200 pers/ora. A fost prins în panul de management de către Consiliul Știintific al Parcului Bucegi, pentru că nu era nimic prevăzut în zonă, a fost o discuție de lunga durata pâna să se obtină aprobarea efectivă pentru că se află într-o zona de protectie integrala, s-au facut studii de impact asupra mediului. Afirmă de asemenea, ca se intentionează să se ia stâna de la Vânturis, care în prezent este închiriata ciobanilor, si să se transforme într-o cabana tusitica.
Urmează pct. 3 – Proiect de hotărâre privind prelungirea perioadei de tragere prevăzută la art.1 din HCL. nr. 71/12.05.2023 referitoare la aprobarea garantării a maxim 10.000.000 lei din valoarea unei finanțări rambursabile interne în valoare de maxim 20.000.000 lei contractata de catre SC. Transport Urban Sinaia SRL pentru obiectivele de investitii :”Instalație de transport pe cablu tip Teleski Lăptici” și ”Instalație de transport pe cablu tip Telescaun Valea Dorului”, cu spațiile de servicii aferente, inițiat de dl. Vlad Oprea, primarul orașului Sinaia.
Președintele de ședință întreabă dacă sunt intervenții pe marginea acestui proiect.
Dl. Primar arată că, este vorba de creditul pe care l-a luat SC. Transport Urban SRL. pentru a face telescaunul din Valea Dorului și teleschiul Lăptici. Telescaunul s-a făcut dar, teleschiul Lăptici nu s-a putut face pentru că, nu a existat aprobarea de la Consiliul Științific, deoarece în vechiul plan de management al Parcului nu era trecută zona respectivă în zona de dezvoltare durabilă. Conform noului plan de management, urmează să se primească aprobare pentru începerea lucrărilor.
Dna. cons. Boldeanu Elena întreabă dacă se respectă termenul scadent care este în decembrie 2023.
Dl. Primar menționează că, s-ar putea să se prelungească, licitația este făcută, este închisă, dar nu se poate trece la execuție până nu se aprobă planul de management al Parcului. Planul a avansat destul de mult, a trecut de Consiliul Stiintific, toate primăriile și-au dat acordul și urmează să meargă la minister și speră să se aprobe prin Ordin al ministrului cât mai repede.
Dna. Boldeanu Elena întreabă care este gradul de îndatorare al UAT Sinaia și dacă această prelungire are vre-o influență.
Dl. Primar arata că, nu are legatură una cu alta, aceasta este o garanție care nu intră pe gradul de îndatorare al UAT.Sinaia
Dna. Vasile Paula, șef Serviciu Buget și Resurse Umane, menționează că, gradul de îndatorare este sub limita prevazută de lege, este de 28 %.
Președintele de sedință supune aprobării proiectul de hotărâre sus menționat, care se adoptă cu 16 voturi ”pentru” în forma prezentată de initiator.
Se trece la pct. 4 – Proiect de hotărâre privind aprobarea organigramei și a ștatului de funcții al aparatului de specialitate al Primarului Orașului Sinaia și a serviciilor aflate în subordinea Consiliului Local Sinaia, inițiat de dl. Vlad Oprea, primarul orașului Sinaia.
Președintele de ședință dă cuvântul dlui primar ca să susțină acest proiect.
Dl. Primar arata că, a încercat sa reașeze organigrama pentru a identifica ce posturi nu sunt ocupate si unde mai este nevoie de alte posturi având în vedere funcțiile unice, pentru că, angajarea este blocată. Există o functie de șef serviciu la Serviciul Public Salvamont care trebuie ocupată, iar Centrul Cultural Carmen Sylva a solicitat un post de referent. În acest sens, s-au luat cele două posturi de la alte departamente unde sunt posturi vacante, nu s-au mai facut angajări pentru cîă legea nu permite să se măreasca numărul de angajați, și nu se pot face angajari decât pe posturile unice.
Dl. Cons. Miloș Călin întreabă de ce este nevoie de un post la Carmen Sylva ?
Dna. cons Șuvaina Monica menționează că, activitatea Centrului Cultural Carmen Sylva este vastă, sunt multe evenimente și din anul 2008 până în acest moment, a rămas același număr de angajați.
Dna. cons. Arieșan Aurora consideră că, poate era mai util să fie angajat un contabil.
Dna. cons. Șuvaina Monica arată că, și contabilul, alături de întreg personalul Centrului Cultural participă la toate evenimentele organizate. Ar avea nevoie de asemenea, și de un bibliotecar pentru că si la Biblioteca este nevoie de încă un post. Aduce la cunoștință celor prezenți că, prin intermediul dlui primar care s-a implicat foarte mult, s-a încheiat un contract de voluntariat cu studenții de la Universitatea București care vin la Sinaia până în luna septembrie pentru că, se dorește digitalizarea bibliotecii orașului. Voluntarilor li se asigură cazare și o masă gratis.
Președintele de ședință supune aprobării proiectul de hotărâre sus mentionat care se adopta cu 16 voturi ”pentru”.
Urmează pct. 5. – Proiect de hotărâre privind aprobarea tarifelor, onorariilor pentru cursurile desfășurate la Centrul Cultural Carmen Sylva, de profesori și instructori, cu elevi și seniori, precum și contribuția seniorilor participanți la călătoriile culturale organizate, initiat de dl. Vlad Oprea, primarul orașului Sinaia.
Președintele de ședință dă cuvantul dnei. Suvaina Monica, director Centrul Cultural, să susțină acest proiect.
Dna cons. Monica Șuvaina mentionează că, are nevoie de aceasta hotarare de consiliu, deoarece în urma controlului efectuat de Curtea de conturi în acest an, li s-a spus că este necesar să existe o hotărâre de consiliu prin care să se stabileasca un minim de la care să se porneasca ca să acopere onorariile si tarifele percepute pentru cursurile care se desfășoară la Centrul Cultural, sustinute de profesori și de instructori.
Dna.cons. Boldeanu Elena înțelege că, acestea sunt sumele minime de la care pornesc onorariile care se mai pot mări.
Dna.cons. Suvaina Monica precizează că, aceste onorarii se pot majora dacă vor fi bani în bugetul local.
Președintele de ședință supune aprobării proiectul de hotărâre sus menționat care se adoptă cu 16 voturi ”pentru”.
Se trece la pct. 6. – Proiect de hotărâre privind ajustarea tarifelor de călătorie, a tarifelor de abonament și abonament pentru pensionari, pentru serviciul de transport rutier public de persoane, efectuat de SC. Transport Urban Sinaia SRL., inițiat de Vlad Oprea, primarul orașului Sinaia.
Dl. Primar Vlad Oprea mentionează că, tarifele pentru serviciul de transport rutier public pentru persoane nu au mai fost ajustate de 10 ani. Majoraraea este de la 2 la 3 lei pentru o calatorie, un abonament va costa 75 lei, iar un abonament pentru pensionari va costa 30 lei.
Dl. Cons. Miloș Călin consideră că orașul trebuie să susțină transportul local de călători.
Președintele de ședință supune aprobării proiectul de hotărâre sus menționat care se adoptă cu 14 voturi ”pentru” si 2 ”abțineri” (se abțin : dl. cons. Marcoci Constantin și dna. cons. Poponete Valentina).
Urmează pct. 7 – Proiect de hotărâre privind completarea domeniului de activitate din actul constitutiv al SC. Sinaia Forever SRL cu codurile CAEN 0210 – silvicultură și alte activități forestiere și 0220 – Exploatare forestieră, inițiat de dl. Vlad Oprea, primarul orașului Sinaia.
Dl. Primar Vlad Oprea arată că, SC. Sinaia Forever SRL.și-a luat avizele necesare pentru a transporta arborii tăiați de pe domeniul public pentru că dura foarte mult pâna venea Ocolul Silvic să marcheze si firma care trebuia sa-i transporte.
Dl. Cons. Miloș Călin întreabă cine se va ocupa de tăierea și transportul arborilor pentru că este foarte greu si complicat să obții autorizație de funcționare pe acest domeniu.
Dl. Primar precizează că, cei de la SC. Sinaia Forever vor angaja oameni care se vor ocupa numai de transportul arborilor nu și de taiat. Este o problema de timp, pentru ca, procesul dura foarte mult. Este vorba de transportul arborilor, nu de tăiere.
Dl. Cons. Marcoci Constantin afirmă că, în comisia de urbanism li s-a spus că cei de la Sinaia Forever se vor ocupa și de tăierea arborilor, nu numai de transport.
Dl. Primar menționeaza că, cei de la Sinaia Forever nu vor tăia arborii pentru ca nu au oameni specializați si nu este cazul să-și asume această raspundere foarte mare. Sunt doua probleme separate, este o firma specializata care taie copacii si una care ii transportă, respectiv SC. Sinaia Forever SRL.
Președintele de ședință supune aprobării proiectul de hotărâre sus mentionat care se adopta cu 16 voturi ”pentru”.
Se trece la pct. 8 – Proiect de hotărâre privind modificarea art. 2 din HCL.87/2023 prin completarea capitolului V – Contravenții, Sancțiuni din Regulamentul privind comercializarea produselor și serviciilor de piață în orașul Sinaia, inițiat de Vlad Oprea, primarul orașului Sinaia.
Dl.primar arată că, este vorba de cei care încalcă legea privind vânzarea de produse pe marginea drumului, motiv pentru care a propus sa fie imputerniciți, pe lângă reprezentanții Poliției Locale, și reprezentanții Poliției Stațiunii Sinaia și ai Jandarmeriei Române.
Apare în sala de ședințe dl. cons. Pavel Georgini. Sunt prezenți la lucrările acesteia, toți cei 17 consilieri în funcție.
Președintele de ședință supune aprobării proiectul de hotărâre sus menționat care se adoptă cu 17 voturi ”pentru”.
În continuare, se trece la pct. 9 – Proiect de hotărâre privind completarea listei parcărilor publice din Orașul Sinaia, administrate de către SC.Transport Urban SRL, ajustarea tarifelor și stabilirea programului de funcționare al parcărilor, inițiat de dl. Vlad Oprea, primarul orașului Sinaia.
Președintele de sedință dă cuvantul dlui Iosifescu Nicolae să prezinte amendamentul pe care l-a facut la acest proiect.
Dl. cons. Iosifescu Nicolae consideră că gratuitățile care au fost aprobate acum 2 ani de Consiliul Local, este firesc să rămâna așa cum au fost ele aprobate atunci, pentru că nu există o motivație serioasă pentru ca aceste gratuități să dispară.
Dl. primar Vlad Oprea argumentează proiectul de hotărâre făcut : în primul rând sunt 10 parcari date în administrare SC. Transport Urban SRL si a venit cu propunerea pentru 3 zone de tarife: prima zona care este zona centrală, zona a II-a Gara din Sinaia și str. Avram Iancu și zona a III-a care este diferențiată, si care cuprinde zona de acces către domeniul schiabil; aici intră parcarea de la Telegondolă si Drumul Nou al Cotei, accesul pe Calea Codrului si Telecabina Sinaia. A propus ca gratuitățile pe zona de centru, să ramână pe str. Cuza Voda, respectiv 30 de minute, la Gară există gratuitate pentru 4 locuri de parcare pentru cei care vin si pleacă, restul locurilor de parcare de la gară fiind administrate de SC. Transport Urban SRL. Mai mult decat atât în fața Mânăstirii Sinaia sunt 5 locuri de parcare gratuite timp de 2 ore pentru cei care merg la slujbă. Nu vede niciun motiv pentru care să se tină toate locurile de parcare gratuit, din spatele Mânăstirii sau pe Bd. Fedinand unde nici nu sunt sinaieni. A scos partea de gratuitate de pe str. O Goga pentru că, sinaienii care vin în zona de centru nu gasesc niciodata loc de parcare ; sunt mai multi cetățeni care stau la terasă si care-si lasa masina o oră, după care revin si mai parcheaza o ora ocupând astfel locurile de parcare gratuite fara ca ceilati care vin să-si foloseasca eficient parcarea respectiva. De asemenea, pentru ca sa nu mai fie probleme, a propus ca parcarea pe strada O.Goga sa fie de 6 lei/ora. Ca si noutate, dorește să scoata parcarile pentru autorcare din zona centrală si din zona veche a orașului si să le mute în zona Gării unde este loc suficient; nu mai agrează ca acele autocare sa ocupe 15 – 20 locuri de parcare din zona centrală si din alte zone. Mai mult decît atât, în zonele respective, de exemplu la Telecabina din Sinaia, în zona centrala si pe O Goga, pe str. Cuza Voda si pe Ferdinand sunt solicitari de la oamenii care locuiesc acolo și carora li s-a fixat abonamentul pe an pentru parcare, pentru că, nu au posibilitatea să-și lase mașina în curte . Prin acest proiect încearcă să faca o armonizare a parcărilor din oraș, creându-se astfel posibilitatea si celor care vin în centru să-si lase mașina. Propune să se mearga pe proiectul integral care este un proiect studiat.
Dl. cons. Iosifescu Nicolae sesizează ca, dl. primar a spus că la Gara Sinaia se poate parca fără probleme, dar, în proiect apare parcare gara Sinaia 5 lei/autoturism.
Dl. primar intrvine precizând că, nu are nici-o legatură, există cele 4 locuri de parcare gratuite pentru 30 minute, destinate celor care vin și pleacă de la gară, iar restul parcării este dată în administrare celor de la SC. Transport Urban SRL si de aceea apare tariful. Acelasi lucru este și la Mânăstire, cele 5 locuri de parcare gratuite sunt la liber pentru sinaieni timp de 2 ore, restul locurilor sunt administrate de SC. Transport Urban SRL.
Dl. cons. Iosifescu Nicolae întreaba unde scrie acest lucru, consideră că ar trebuie sa se specifice in hotarare.
Dl. primar mentionează că sunt indicatoare puse în locurile respective.
Dl. cons. Miloș Călin întreaba când se va plati parcarea prin SMS.
Dl. primar da cuvântul dlui Ticu Catalin, director executiv SC. Transport Urban SRL care menționează că, după aprobarea hotărârii de consiliu, se va încheia contractul cu o firmă.
Dl. primar justifică de ce nu a mai lasat gratuitate pe str. O Goga pentru că, atunci când se face prin SMS, locurile se inventariaza automat și cetățenii se vor trezi cu roțile blocate.
Dl. cons. Pavel Georgini propune să se completeze hotărârea, cu un articol în care sa se menționeze ca, locurile de parcare din fiecare zonă, destinate sinăienilor, ramân gratuite în continuare.
Dl. primar arată că nu se poate completa această hotarare pentru ca, ea cuprinde doar parcarile administrate de SC. Transport Urban SRL, celelalte nu sunt ale TUS-ului pentru că fac obiectul altei hotărâri.
Dl. cons. Miloș Călin propune să se facă publicitate pe pagina de facebook despre aceste parcări gratuite.
Dl. cons. Marcoci Constantin, arată că, fiind vorba de centrul orașului unde vin sinăienii la farmacii, bănci, etc. propune să se acorde gratuitate de 30 minute și pentru locurile de parcare de pe strada Octavian Goga, la fel ca pe strada Cuza Voda.
Dl. primar, în calitate de inițiator, este de acord să se completeze proiectul de hotărâre cu propunerea dlui cons. Marcoci Constantin, respectiv să se treaca la gratuitate și parcarea de pe strada Octavian Goga cu 30 minute/mașină/odată pe zi, ținând cont că, această parcare este mai solicitată de sinaieni.
Dl. cons. Pavel Georgini – pentru că se discută despre parcări – aduce la cunoștinta că – si are o filmare în acest sens – pe str. Mihail Kogălniceanu, Primăria pune niște garduri pe niște locuri de parcare.
Dl. primar intervine, precizând că, nu sunt pe niște locuri de parcare, ci, Primaria pune garduri pe un teren care aparține domeniului privat al orașului Sinaia, iar filmarea este greșita, parcarea este liberă, dar puțin mai încolo sunt niste cetateni din Bucuresri care parcheaza mașinile fără sa plăteasca. Unul din bucureșteni, si-a pus acolo si o rampă ca să-si repare mașina, și a transformat zona într-un service auto ambulant.
Dl. cons. Vasile Gheorghe sesizează că, pe strada O Goga, abonamentele anuale pentru parcare persoane fizice este 600 lei iar pentru celelate parcări este de 400 lei.
Dl. primar arată că, s-a ținut cont de diferența între centru și celelalte parcări.
Dl. cons. Iosifescu Nicolae întreabă ce înseamnă gratuitate si dacă se anuleaza gratuitatea pentru locurile de parcare din spatele Mânăstirii.
Dl. primar îi raspunde : ”dacă se dă gratuitate în spatele Mânăstirii, parchează toti cei care vând pe aleea Carmen Sylva si vor fi valorizați doare aceia.”
Singura propunere cu care este de acord și care este de bun simț, referitoare la gratuitatea parcarii de pe str.O Goga, este cea făcută de dl. cons. Marcoci Constantin.
Dl. cons. Marcoci Constantin întreaba daca cineva verifică si are control asupra celor 4 locuri gratuite de la gară.
Dl. primar mentioneaza că, a montat experimental o cameră video la Mânastirea din Sinaia cu un sistem de alerta din 2 în 2 ore; dacă cel care parcheaza depășește doua ore, se declanșeaza alarma si Politia locala merge și blochează roțile. Considera că, așa se va întampla și cu plata parcării prin SMS.
Președintele de ședință supune aprobării proiectul de hotărâre sus menționat cu completarea facuta de dl.cons. Marcoci ”gratuitate 30 minute/mașina/odată pe zi în zona Octavian Goga” care se adoptă cu 14 voturi ”pentru”, o abținere (dl. cons. Vasile Gheorghe) și 2 voturi ”împotrivă” (votează împotrivă dl. cons. Iosifescu Nicolae și dna. cons.Boldeanu Elena).
Dl. cons. Iosifescu Nicolae atrage atenția dnei. secretar că nu se respecta nici regulamentul, nici legea, pentru că, avea obligația să supună la vot mai întâi amendamentul propus si apoi proiectul de hotărâre al inițiatorului.
Dl. primar recomandă dlui președinte de ședință să supună la vot si amendamentul dlui cons.Iosifescu Nicolae.
Președintele de sedinta supune aprobarii amendamentul propus de dl. cons. Iosifescu Nicolae care obtine 12 voturi ”impotrivă”, 2 voturi ”pentru”(votează pentru dl. cons. Iosifescu Nicolae și dna. cons. Boldeanu Elena) și 3 ”abțineri”(se abtin : dl. cons. Pavel Georgini, dna. cons. Poponete Valentina și dl. cons. Vasile Gheorghe).
Urmeaza pct. 10 – Proiect de hotărâre privind modificarea art.3 din HCL. Nr. 147/18.09.2020 privind vânzarea apartamentului ANL situat in Sinaia, str. Brândușelor nr. 11, bl. 9B, parter, ap. 1, către dl. Dobrii Florin Daniel, inițiat de Vlad Oprea, primarul orașului Sinaia.
Președintele de ședință supune aprobării proiectul de hotărâre sus menționat care se adoptă în unanimitate, cu 17 voturi ”pentru”.
Se trece la pct. 11 – Proiect de hotărâre privind repartizarea locuinței de serviciu situată în Sinaia, str. Walter Mărăcineanu nr. 20, corp A, et. 1, ap. A.S.1.6., către Dl. ANGELESCU NICOLAE FLAVIAN, inițiat de Vlad Oprea, primarul orașului Sinaia.
Dl. primar mentionează că, a propus repartizarea unei locuințe de serviciu din str. Walter Mărăcineanu pentru medicul specialist în urologie care a venit la Spitalul din Sinaia și a solicitat locuință.
Președintele de ședință supune aprobării proiectul de hotărâre sus menționat care se adoptă în unanimitate, cu 17 voturi ”pentru”.
Urmeaza pct. 12 – Proiect de hotărâre privind repartizarea locuinței de serviciu situată în Sinaia, str. Walter Mărăcineanu nr. 20, corp A, et. 2, ap. A.S.1.4, către dna. MINCAN OANA, inițiat de Vlad Oprea, primarul orașului Sinaia.
Dl. Gheorghe Bădăran, viceprimarul orașului și președintele comisiei social-juridice, propune să se modifice proiectul de hotărâre în sensul repartizării locuinței de serviciu situată în Sinaia, str. Walter Mărăcineanu nr. 20, corp A, et.1, ap. A.S.1.4 dnei. Mincan Oana, medic endocrinolog, în locul spațiului situat la etajul 2 care este într-o stare avansată de degradare.
Președintele de ședință supune aprobării proiectul de hotărâre sus menționat care se adoptă în unanimitate, cu 17 voturi ”pentru”.
Se trece la pct. 13 – Proiect de hotărâre privind repartizarea locuintei de serviciu situata în Sinaia, str. Walter Mărăcineanu nr. 20, corp A, et. 1, ap. A.S.1.8., catre dna. HOGEA GABRIELA-IRINA, inițiat de Vlad Oprea, primarul orașului Sinaia.
Dl. primar menționează că, dna. Hogea lucrează la SC. Transport Urban SRL., este divorțată și are 2 copii. A propus să i se dea locuința de serviciu pe un an, acesta fiind un ajutor temporar.
Dna. cons. Aurora Arieșan pune în discuție problema unui profesor de la Colegiu care face naveta de la Râsnov. El a avut locuință de serviciu dar, i-a încetat contractul și nu a mai fost prelungit.
Dl. primar mentioneaza că, daca mai este liber i se va da un spațiu.
Președintele de ședință supune aprobării proiectul de hotărâre sus menționat care se adoptă cu 11 voturi ”pentru”, 4 ”abțineri” (se abțin : dl. cons. Pavel Georgini, dl. cons. Marcoci Constantin, dl. cons. Vasile Gheorghe și dna. cons. Poponete Valentina) și 2 voturi ”împotrivă” (dl. cons. Iosifescu Nicolae și dna. cons. Boldeanu Elena).
Urmeaza pct. 14 – Proiect de hotărâre privind acordarea unui mandat special domnului Gheorghe Bădăran, reprezentantul orașului Sinaia, să voteze și să semneze Statutul actualizat al Asociației de Dezvoltare Intercomunitara ”Parteneriatul pentru Managementul Deșeurilor Prahova”, inițiat de Vlad Oprea, primarul orașului Sinaia.
Președintele de ședință supune aprobării proiectul de hotărâre sus menționat care se adoptă cu 16 voturi ”pentru”. Nu votează dl. viceprimar Gheorghe Bădăran.
Se trece la pct. 15 – Proiect de hotărâre privind prelungirea termenului de închiriere pentru contractul de închiriere nr.17081/31.07.2013, inițiat de David Remus, Popa Gheorghe, Istrate Iuliana, Marcoci Constantin si Miloș Călin, consilieri locali.
Dl. primar propune să se închirieze terenul pentru o perioadă de 3 ani. Inițial solicitarea a fost pe 5 ani dar, SC. Turnpin SRL. nu a eliberat terenul pe care se afla chioșcul cu jucării de lânga societate desi i s-a pus în vedere acest lucru.
Dl. cons. Marcoci Constantin propune să se prelungească termenul de închiriere pentru o perioada de 1 an, nu de 3 ani pentru că, se crează un precedent.
Președintele de ședință supune aprobării proiectul de hotărâre sus menționat care se adopta în unanimitate, cu 17 voturi ”pentru”.
Urmează pct. 16 – Proiect de hotărâre privind aprobarea documentației tehnico-economice fază PT+DDE – având ca obiect continuarea lucrărilor „Construire Spital Orășenesc Sinaia”, inițiat de Vlad Oprea, primarul orașului Sinaia.
Dl. primar arata că, este devizul actualizat la momentul de față după modificările legislative care au apărut, după reevaluarile făcute la aparatură și dupa lucrările în plus care au fost făcute. Sunt două tipuri de lucrări: este vorba de pasarela care face legătura între Spitalul nou si cel vechi si despre un lift și o pasarelă care face legătura cu pista de elicopter și cu spitalul nou. Ca aparatură, a intervenit și RMN-ul. Afirmă că, acesta este un alt motiv pentru care a convocat această ședinta pentru că, CNI vrea ca săptămâna viitoare să bage în Consiliul tehnico-economic al ministerului indicatorii, urmând să se dea Hotărâre de Guvern cu noua valoare actualizată si lucrarile sa continue.
Președintele de ședință supune aprobării proiectul de hotărâre sus menționat care se adopta în unanimitate, cu 17 voturi ”pentru”.
Se trece la pct. 17 – Proiect de hotărâre privind aprobarea documentației de avizare a lucrărilor de intervenții, a indicatorilor tehnico-economici actualizați și a devizului general actualizat pentru obiectivul de investiții „REABILITARE ȘI ASFALTARE DC134 – DRUM COTA1400 ÎN ORAȘ SINAIA, JUDEȚUL PRAHOVA”, aprobat pentru finanțare prin Programul național de investiții „Anghel Saligny”, precum și a sumei reprezentând categoriile de cheltuieli finanțate de la bugetul local pentru realizarea obiectivului, inițiat de Vlad Oprea, primarul orașului Sinaia.
Dl. primar precizează ca, s-a facut un proiect complet de reabilitare pentru Drumul Cotei urmând sa se asfalteze si ultima portiune pâna la Cota 1400. Proiectul va fi depus la Ministerul Dezvoltării pentru programul national Anghel Saligny
Dl. cons. Marcoci Constantin întreabă dacă s-a luat în calcul și realizarea locurile de parcare ?
Dl. primar arata că, nu se pot amenaja locuri de parcare pentru ca nu exista teren, dar, în urma realizarii unui PUZ se vor amenaja locuri de parcare la Cota 1400.
Dl. cons. Miloș Călin recomandă să se monteze o bariera.
Dl. Primar Vlad Oprea menționează că, după finalizarea drumului, se va introduce o taxă pentru trecere, pentru că investiția ce se va realiza este de 19 mil.lei, și, în timp va trebui sa fie amortizată.
Președintele de ședință supune aprobării proiectul de hotărâre sus menționat care se adoptă în unanimitate, cu 17 voturi ”pentru”.
Urmează pct. 18 – Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii Consiliului Local nr. 98/22.05.2023 privind aprobarea Proiectului ” Sinia 3.0. Educație.Social.Mobilitate” și a indicatorilor tehnico-economici, inițiat de Vlad Oprea, primarul orașului Sinaia.
Dl. primar precizează că, la școli în primul rând valoarea chiar scade pentru că s-a renunțat la partea de dotări care sunt cuprinse si pe finanțarea prin PNRR si ar fi o dublă finanțare. Prin acest proiect, se actualizează valoarea proiectului si valoarea dotarilor care au fost întocmite în 2018.
Președintele de ședință supune aprobării proiectul de hotărâre sus menționat care se adopta în unanimitate, cu 17 voturi ”pentru”.
În continuare, se trece la raportul privind activitatea asistenților personali ai persoanelor cu handicap grav, angajați ai Primăriei Sinaia, înscris pe ordinea de zi la începutul ședintei.
Membrii Consiliului local iau la cunoștință despre raportul sus menționat.
Se trece la pct. ”Diverse”.
Dl. cons. Iosifescu Nicolae arată că, acum 2 – 3 luni a solicitat repararea scărilor de la Super Magazin pentru că, a înțeles că apartin orașului și dl. viceprimar a promis ca le face. Intreabă cand vor fi gata ?.
Dl. primar menționează că au intervenit alte lucrări urgente, s-a reparat strada Mihail Kogalniceanu, iar acum se reface parcarea de la Telecabina.
Dl. cons. Marcoci Constantin întreabă când se finalizează malul Spitalului, mai precis calea de acces către mal care este foarte deteriorata si oamenii coboara pe carosabil.
Dl. primar nu poate da o dată precisă pentru că, a durat aproape 4 luni de zile relocarea utilitatilor din zona, în special conducta de gaze, au început forajele pentru pilonii de la pasajul suspendat si din cauza utilajului care este foarte scump, nu poate să le facă decât odată, iar lucrarea este lucrare în execuție.
Dl. cons. Pavel Georgini întreabă ce se întâmplă cu cetățenii care locuiesc pe str. Cuza Vodă și vor locuri de parcare.
Dna. Sutu Laura, director Directia Poliția Locală ii recomandă dlui consilier să le transmita cetățenilor sa facă cereri pentru locuri de parcare și vor obține abonamente anuale.
Dna cons. Boldeanu Elena ridică problema gunoiului din zona Prundului și solicită să se suplimenteze numărul de containere. De asemenea, dorește să se intervina si să se cosească iarba si din acest cartier. In continuare, pune în discuție situatia unui număr de 6 familii din str. Prundului carora le refulează canalizarea în case si nu au nicio posibilitate ca să intervină pentru că sunt chiriași. Sunt persoane în vârsta de 80 – 90 ani si cu probele grave de sănătate care sunt într-o situație deosebită, nu se pot deplasa si apa din canalizare intra în casele lor. Personal a încercat să facă ceva, a luat legătura cu SC. Hidro Prahova dar, nu s-a rezolvat nimic până în prezent. Face apel la cei prezenți ca să-i sprijine pentru că sunt cazuri sociale.
Dna. Sutu Laura arata că, cei de la Salubritate au stâns de sub pod, 2 containere de gunoi de 18 tone.
Dl. Primar menționează că va pune sub pod, gard de protectie pentru gunoi și va încerca să facă ceva împreună cu cei de la SC. Hidro Prahova pentru rezolvarea problemei semnalate.
Dl. cons. Miloș Călin sugerează să se blocheze strada care urcă pe mal, să se facă acces doar pentru salvare și să se mute traseul autobuzului pe Calea Moroieni pentru că oricum se vrea să se închidă strada. De asemenea, consideră că nu ar mai fi trafic pe DN1 pentru că, bucureștenii nu vor mai putea devia traseul.
Dl. primar arată că, autobuzele nu au cum să întoarcă deoarece nu este loc. În perioada urmatoare se preconizează să se reamenajeze zona, să se demoleze piața ca să poata întoarce autobuzul.
Dl. cons. Pavel Georgini solicită să se amenajeze în cartierul Izvor un teren de sport la liber pentru copii.
Dl. primar arată că, în prezent nu există niciun teren proprietate privată a orașului unde să se poata amenaja un teren de sport, restul sunt terenuri ce aparțin proprietarilor.
Ii roaga pe consilieri, în special pe cei care locuiesc în zona Izvor, dacă au cunoștintă, să găsească un teren urmând ca să fie amenajat ca teren de sport.
În încheiere, președintele de ședință multumește celor prezenți pentru participare și declară închise lucrările ședinței la ora 17,10.
Vezi procesul verbal în format pdf AICI
Last modified: octombrie 20, 2023